Niche Zero Grinder

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor kilo » vr 12 okt 2018, 10:17

Top!
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor cremalover » vr 12 okt 2018, 10:45

Het is bovendien “maar” 15 seconden voor 17 gram.
Foutje. :oops: :oops:
Doorlooptijd is geen maaltijd.

daand
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 04 jan 2015, 14:17

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor daand » vr 12 okt 2018, 20:33

Mijn zwarte Niche Zero vandaag ook mogen ontvangen. Ziet en voelt degelijk (al haalt het zeker niet het niveau van bijvoorbeeld de Ceado E37S die ik ook heb gehad). Na 3 keer instellen er toch al een lekker bakje espresso uit gehaald. Voor mij een redelijke betaalbare maler voor iemand die geen last wil hebben van retentie.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » vr 12 okt 2018, 21:02

Mijn zwarte Niche Zero vandaag ook mogen ontvangen. Ziet en voelt degelijk (al haalt het zeker niet het niveau van bijvoorbeeld de Ceado E37S die ik ook heb gehad). Na 3 keer instellen er toch al een lekker bakje espresso uit gehaald. Voor mij een redelijke betaalbare maler voor iemand die geen last wil hebben van retentie.
Zit er een klein motortje in dan? Of zit de degelijkheid ergens anders in?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

daand
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 04 jan 2015, 14:17

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor daand » vr 12 okt 2018, 21:12

Zit er een klein motortje in dan? Of zit de degelijkheid ergens anders in?
Meer op het materiaal gebruik aan de buitenkant. Vind het klepje om de bonen niet uit de maler te laten stuiteren niet extreem degelijk overkomen. Daarnaast is de Ceado E37S natuurlijk gericht op een andere markt, door het gebruik van metalen voelt het echt bijzonder degelijk. De Niche heeft net wat meer plastic. Maar al met al voor de prijs (welke natuurlijk ook een stuk lager ligt dan de Ceado) ziet het er echt niet verkeerd uit.

Mocht iemand twijfelen om de Niche te kopen en je woont toevallig in de buurt van Noordwijkerhout ben je welkom om hem in levende lijven te zien en proberen.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » vr 12 okt 2018, 23:03

Meer op het materiaal gebruik aan de buitenkant. Vind het klepje om de bonen niet uit de maler te laten stuiteren niet extreem degelijk overkomen. Daarnaast is de Ceado E37S natuurlijk gericht op een andere markt, door het gebruik van metalen voelt het echt bijzonder degelijk. De Niche heeft net wat meer plastic. Maar al met al voor de prijs (welke natuurlijk ook een stuk lager ligt dan de Ceado) ziet het er echt niet verkeerd uit.

Mocht iemand twijfelen om de Niche te kopen en je woont toevallig in de buurt van Noordwijkerhout ben je welkom om hem in levende lijven te zien en proberen.
Ok dank.

Klepje is een paar keer voorbij gekomen als minpunt en vond ik ook een beetje flimsy overkomen op de WOC beurs maar het blijkt gemaakt te zijn van Tritan, een dergelijke soort plastic en je kunt de bonen zien.
Wat is er nog meer van plastic? Want behuizing is toch aluminium? Het hout ziet er ook mooi uit.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

daand
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 04 jan 2015, 14:17

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor daand » vr 12 okt 2018, 23:17

Ahh okay dat is al een geruststelling, had daar als enige het gevoel bij dat het wel eens een 5 jaars gebruiksperiode van kon overlopen.
Qua plastic verder volgens mij alleen de uitloop richting het opvangbakje. Hout ziet er inderdaad gewoon keurig uit.

En laten we eerlijk zijn, de Niche ziet qua prijs dichter bij een Mahlkonig Vario en die is toch echt een heel stuk meer plastic fantastic.
Na een 1e dag gebruik met 4 espresso's is het tot nu toe een dikke aanrader, wellicht wordt het zelfs nog beter zodra de maalschijven nog wat meer ingelopen zijn.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor @3aan » za 13 okt 2018, 06:18

Beter of slechter is niet los te zien van de context. Een tank is op het slagveld beter dan een BMW 6 series. Op de snelweg echter....
Probeer maar eens een paar tanks voorbij te stomen, als die het niet toelaten zit je van Roermond tot Groningen achter ze!

Slechte vergelijking? Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Erik82
Berichten: 2859
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor Erik82 » za 13 okt 2018, 06:53

Na een 1e dag gebruik met 4 espresso's is het tot nu toe een dikke aanrader, wellicht wordt het zelfs nog beter zodra de maalschijven nog wat meer ingelopen zijn.
Deze schijven hebben zeker 20KG nodig voordat ze echt goed zijn ingelopen. Verwacht de komende 5kg een fikse stap voorwaarts en de 15kg daarna nog een fikse vooruitgang in consistentie.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor kilo » za 13 okt 2018, 08:35

Beter of slechter is niet los te zien van de context. Een tank is op het slagveld beter dan een BMW 6 series. Op de snelweg echter....
Probeer maar eens een paar tanks voorbij te stomen, als die het niet toelaten zit je van Roermond tot Groningen achter ze!

Slechte vergelijking? Afbeelding
Het is niet de tank die je dan niet voorbij laat, maar de bestuurder van de tank. De vergelijking had geen betrekking op bestuurders van..., maar dat had toch al wel begrepen?
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero


Terug naar “Koffiemolens & malers”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron