Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
iggi
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 jun 2017, 20:44

Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor iggi » zo 06 jan 2019, 17:25

//uploads.tapatalk-cdn.com/201901 ... 3f20b8.jpg[/IMG]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Marcje » zo 06 jan 2019, 18:41

Iets te donker voor mij smaak wellicht, maar proost hoor!
Bewaar je ze lang in die zakken? Ik had ze ook, maar vond dat ze dan best snel 'oud' werden. Heb toen een partijtje zakken met ventiel gekocht en dan lijken ze langer goed te bijven :idea:
dus...

Erik82
Berichten: 2885
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Erik82 » zo 06 jan 2019, 19:17

Die zijn inderdaad echt kapot gebrand. Lijkt me niet echt ideaal tenzij hele bittere bakken koffie zonder enige nuance van de origin je ding is. Die zakken gaan het ontgassen ook zeker niet aankunnen. Een beter manier van verpakken is wel aan te raden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Pti » zo 06 jan 2019, 19:32

Prima toch.

Ik had er vroeger altijd een hekel aan als mensen zo'n gortdroge hap cacaopoeder op een mooie fluweelzachte cappuccino stonden te strooien. Je hele gehemelte bij de eerste slok bedekt met dat droge smuck.
Maar wijsheid kwam met de jaren en als mensen besloten hebben dat ze dat fijn vinden, laat ik ze nu ongestoord hun gang gaan. Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Er is geen eer te behalen in dergelijke discussies.

Hangt met foeilelijke schilderijen in huis? Lekker doen
Luister je graag naar wanstaltige muziek? Geniet ervan
Koriander over je eten? Gatverdamme maar mij best.
Ik denk er anders over maar zolang je niet op de rand van mijn bord spettert moet je het lekker doen.

Ik brand ook met alle liefde een boon tot aan tweede crack als de klant daarom vraagt. Zeker als zijn klanten op hun beurt allemaal weer terugkomen voor nog zo'n fantastische bak koffie! Wie betaald bepaald en je mag zelf uitmaken wat je mooi en lekker vind.

iggi
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 jun 2017, 20:44

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor iggi » zo 06 jan 2019, 20:55

Ik bewaar ze niet in die zakken. Ik laat ze daar in 2 weken in open zak uitdampen. Daarna gaan ze mijn maler in.

Is net aan de tweede knak daarna snel laten afkoelen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor Capulus » zo 06 jan 2019, 20:56

Prima toch.

Ik had er vroeger altijd een hekel aan als mensen zo'n gortdroge hap cacaopoeder op een mooie fluweelzachte cappuccino stonden te strooien. Je hele gehemelte bij de eerste slok bedekt met dat droge smuck.
Maar wijsheid kwam met de jaren en als mensen besloten hebben dat ze dat fijn vinden, laat ik ze nu ongestoord hun gang gaan. Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Er is geen eer te behalen in dergelijke discussies.

Hangt met foeilelijke schilderijen in huis? Lekker doen
Luister je graag naar wanstaltige muziek? Geniet ervan
Koriander over je eten? Gatverdamme maar mij best.
Ik denk er anders over maar zolang je niet op de rand van mijn bord spettert moet je het lekker doen.

Ik brand ook met alle liefde een boon tot aan tweede crack als de klant daarom vraagt. Zeker als zijn klanten op hun beurt allemaal weer terugkomen voor nog zo'n fantastische bak koffie! Wie betaald bepaald en je mag zelf uitmaken wat je mooi en lekker vind.
Helemaal mee eens. Sommige mensen weten echter niet beter. Dan kan het wel eens nuttig zijn om ze daar subtiel op te wijzen ;)
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

iggi
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 16 jun 2017, 20:44

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor iggi » zo 06 jan 2019, 20:58

Ik zal bij de volgende branding voor de 2e knak blijven eens kijken hoe ze dan smaken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor @3aan » zo 06 jan 2019, 21:02

Ik zal bij de volgende branding voor de 2e knak blijven eens kijken hoe ze dan smaken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sigaartje? Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Hoppa weer een kilo gebrand[emoji477]️

Berichtdoor @3aan » zo 06 jan 2019, 21:08


Prima toch.



Ik brand ook met alle liefde een boon tot aan tweede crack als de klant daarom vraagt. Zeker als zijn klanten op hun beurt allemaal weer terugkomen voor nog zo'n fantastische bak koffie! Wie betaald bepaald en je mag zelf uitmaken wat je mooi en lekker vind.
Helemaal mee eens. Sommige mensen weten echter niet beter. Dan kan het wel eens nuttig zijn om ze daar subtiel op te wijzen ;)
Aan m'n kar doe ik steeds aan koffie educatie, geen slagroom of cacao op de koffie, willen ze anders, dan gaan ze ook maar anders, laat niet m'n mooie product verklooien. Afbeelding


Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Hoppa weer een kilo gebrand☕️

Berichtdoor cremalover » zo 13 jan 2019, 16:51

Prima toch.

Ik had er vroeger altijd een hekel aan als mensen zo'n gortdroge hap cacaopoeder op een mooie fluweelzachte cappuccino stonden te strooien. Je hele gehemelte bij de eerste slok bedekt met dat droge smuck.
Maar wijsheid kwam met de jaren en als mensen besloten hebben dat ze dat fijn vinden, laat ik ze nu ongestoord hun gang gaan. Smaken verschillen en dat is maar goed ook. Er is geen eer te behalen in dergelijke discussies.

Hangt met foeilelijke schilderijen in huis? Lekker doen
Luister je graag naar wanstaltige muziek? Geniet ervan
Koriander over je eten? Gatverdamme maar mij best.
Ik denk er anders over maar zolang je niet op de rand van mijn bord spettert moet je het lekker doen.

Ik brand ook met alle liefde een boon tot aan tweede crack als de klant daarom vraagt. Zeker als zijn klanten op hun beurt allemaal weer terugkomen voor nog zo'n fantastische bak koffie! Wie betaald bepaald en je mag zelf uitmaken wat je mooi en lekker vind.
Ik doe het zelf nog regelmatig.erg lekker.Maar ik doe de cacao op de espresso voor het gieten van de melk.Lekker!

Koriander is het lekkerste kruid dat bestaat.Sowieso onmisbaar bij echte couscous en andere arabische gerechten.

Maar ik waardeer het dat je niet aan anderen oplegt wat jij lekker vindt.De authentiek Italiaanse wijze van espresso drinken is met suiker.Dat de amerikanen daarvan afgestapt zijn met hun third wave koffie vind ik dan weer niks,Als je de eetcultuur in amerika bekijkt is dat natuurlijk wel enigszins te begrijpen.Maar ieder zijn ding en zo zie jij het gelukkig ook.
Laatst gewijzigd door cremalover op zo 13 jan 2019, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron