Koffie abonnement

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Koffie abonnement

Berichtdoor CafeSolo » vr 11 jan 2019, 00:00

Ik koop nu mijn bonen bij een Belgische brander, waar ik zeer tevreden over ben.
Maar ik wil wel eens iets anders proberen.
Ik lees hier goede kritieken over La Cabra, Coffee Collective en Tim Wendelboe.
Ik ben van plan om bij één van deze drie een abonnement te nemen zodat ik kan afwisselen met de bonen van mijn huidige leverancier.
Welke van deze drie kunnen jullie mij aanbevelen voor espressobonen?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor bobbee » vr 11 jan 2019, 00:10

Als de lichte fruitige brandingen in je smaak vallen voor espresso kun je geen verkeerde kiezen uit deze 3.
Tim Wendelboe is volgens mij het laagst geprijsd met 40 a 45 euro voor 3x 250 gram incl verzendkosten. Verzenden gaat ook moeiteloos, ik heb een filterkoffie abo en ben er zeer tevreden over.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2019, 07:39

Coffee Collective vind ik voor espresso net iets beter dan Wendelboe. Ik heb daarom ook een abonnement voor filter bij Wendelboe en voor espresso bij Coffee Collective. Beide zijn even duur qua abonnement (voor 3 zakjes). La Cabra is aanzienlijk duurder maar in mijn ogen niet beter.

Enige nadeel aan Coffee Collective is het verzenden. Bij Wendelboe heb ik al ruim 1,5 jaar een abonnement (tijdje espresso en filter, tijdje alleen espresso en nu alleen filter) en met standaard verzenden is de koffie er altijd in 1 week (5-8 dagen) en wordt hier afgehandeld door PostNL. Coffee Collective verstuurd ook als standaard post maar wordt hier afgehandeld door DHL en dat bedrijf is dan ook echt waardeloos met die optie. Van de 3 maanden dat ik het abonnement heb heeft het de eerste keer 2 weken geduurd, vorige maand 1 week en nu alweer 1,5 week en nog niks binnen. Als het nog een keer gebeurt dat het 2 weken duurt zeg ik daar mijn abo op en ga ik weer terug naar Wendelboe. Erg jammer aangezien de bonen de beste lichte branding zijn die ik tot nu toe heb kunnen vinden. Ze bieden ook geen duurdere optie met tracking en dat kan bij Wendelboe wel (maar is niet nodig gezien het er in een week is).

De keren dat ik een gewone bestelling bij Coffee Collective heb gedaan gaat het wel met de duurdere tracking optie en dan is het er in 2 dagen met DHL. Conclusie is dus nooit iets met DHL met de goedkope optie verzenden want daar gaan ze slecht mee om.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor CafeSolo » vr 11 jan 2019, 08:53

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga een abo nemen bij Tim Wendelboe.
Is het daar zoals bij Coffee Collective dat je bij een abo van 3 zakjes, 2 zakjes hetzelfde krijgt + 1 zakje van een andere boon?

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor bobbee » vr 11 jan 2019, 09:59

Dqt verschilt. Voor filter heb ik bijna altijd 3 verschillende. Voor espresso is het vaker 2+1 inderdaad.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2019, 11:09

Bij Coffee Collective is filter en espresso 2+1. Bij Wendelboe is filter 3*1 en espresso 2+1.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor CafeSolo » vr 11 jan 2019, 11:59

Top

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2019, 13:10

Coffee Collective is net binnen en 2 januari gebrand, Wendelboe was 2 dagen geleden binnen en 31-12 gebrand. Dus 2 uit 3 bij Coffee Collective toch wel in iets meer dan een week. Hopen dat die ene keer 2 weken een uitzondering was. Bij Wendelboe is mijn smple size aanzienlijk groter met iets van 30 zendingen.

Ik moet er wel bij vermelden dat ik het abonnement van Coffee Collective veel leuker vind dan die van Wendelboe. Bij Wendelboe kreeg ik vaak maanden achter elkaar voornamelijk dezelfde koffie en allemaal uit de webshop met soms iets bijzonders.

Bij Coffee Collective vorige maand een Kenia van dezelfde plantages en wasstation maar de een een AA en de andere een AB. Zojuist een Bolivia binnen en ook weer dezelfde plantage maar de een gewassen (2 zakjes) en de andere natural (1 zakje). Zo is het veel leuker om de verschillen te proeven en dat heb je bij Wendelboe niet. Veel van de koffies die je bij Coffee Collective krijgt in het abo zul je nooit in de webshop tegen gaan komen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor CafeSolo » vr 11 jan 2019, 13:20

Het voordeel van deze abonnementen is dat ze heel makkelijk te wijzigen en/of te annuleren zijn.
Toch nog maar eens goed nadenken welke is ga nemen

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Koffie abonnement

Berichtdoor Erik82 » vr 11 jan 2019, 13:46

Klopt. Gewoon een tijdje de ene nemen en dan de andere. Zo kun je goed bepalen welke je zelf het beste vindt. Ze zijn allemaal sowieso erg goed. Die kwaliteit ga je hier in de benelux niet vinden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul


Terug naar “Koffie(bonen)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron