Peru Microlot

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Peru Microlot

Berichtdoor bobbee » wo 16 jan 2019, 22:10

Leuk, ik heb vanochtend toch even een bakkie gezet. Veel te vers natuurlijk met nog geen 12 uur oud, maar was al lekker ondanks het typische "te verse koffie smaakje" wat erbij zat. Kon idd dat sinaasappel wel herkennen!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Peru Microlot

Berichtdoor Capulus » vr 18 jan 2019, 18:49

Leuk, ik heb vanochtend toch even een bakkie gezet. Veel te vers natuurlijk met nog geen 12 uur oud, maar was al lekker ondanks het typische "te verse koffie smaakje" wat erbij zat. Kon idd dat sinaasappel wel herkennen!
Dit kan ik onderschrijven. Net espresso gezet en het eerste bakje was direct raak. Mooi in balans en toch spannend (48 uur na branding). Lekkere zachte afdronk. En dat kan alleen maar beter worden.

Gebrand door PTI overigens. Bonen zien er goed uit.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Peru Microlot

Berichtdoor Pti » vr 18 jan 2019, 19:44

Dat is niet de Peru, maar de recentere Panama!

Maar ook die is erg lekker! Ik had de Panama donderdagochtend gecupt en baalde bij het breken gelijk dat ik niet even wat extra's had gebrand.... Nou ja nog iets van 100gram over en met Bianca lukt het vast wel daar volgende week nog even een espresso mee te zetten.

Helaas was van de Peru de oplage echt te klein om deze ook gebrand te verspreiden....


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron