Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor @3aan » zo 24 feb 2019, 17:41

Ik wil die regeling bij elkaar brengen bij de rest van de bediening om niet als Jaap aap van hot naar her te slingeren, vroeger stond ik aan een Heidelberg KorD, elk hendeltje en knopje was blindelings te bedienen, dat zoek ik nu ook (zo'n beetje) Afbeelding[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 4bcffc.jpg[/IMG][IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 8f4964.jpg[/IMG]
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor @3aan » ma 25 feb 2019, 22:52

Vandaag het staande lager vervangen, het SKF lager is het niet geworden wegens de prijs van "slechts" 95 euro excl. Heb een lager bij een vriend gescoord, gewoon nieuw voor een tientje, deze lagers worden volop in de Westlandse industrie gebruikt.
Achteraf was deze lagerwisseling nooit nodig geweest als de vorige gebruiker het binnendeel van het aan de as had verankerd zoals dat bedoeld was, echter draaide de as in het binnendeel rond inplaats dat het lager daarvoor werd gebruikt, simpel 2 inbusjes die niet vastzaten, er was wel overmatig gesmeerd waardoor de werkelijkheid verdoezeld werd.

Vandaag ook de 2 zijklepjes besteld, die aan het eind deze week vorm hebben gekregen en hopelijk net zo mooi worden als dat ik dat in m'n hoofd heb.

Wordt vervolgd . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor @3aan » di 26 feb 2019, 23:41

Ook de bekleding van de ballenbak vervangen en de aandrijfmotor van de drum anders gemonteerd, leek mij een stuk logischer, nu rust de motor op de vertragingskast inplaats van er aan te hangen, alles uitgelijnd en geen vreemde geluiden meer, uurtje met bonen erin laten draaien, nu nog een lpg fles scoren en proefbranden?

Nee eerst de rookgasafvoer in orde brengen,
ik hoop dat ik het redt zonder ontgeurings installatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo was de situatie met het oude lager en de vreemde motorophanging.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor bobbee » wo 27 feb 2019, 05:38

Brand dat ding op LPG? Die flessen mag je tegenwoordig niet meer zelf vullen aan de pomp.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor Pti » wo 27 feb 2019, 08:41

Dat mag met een "gewone" shell de inderdaad al jaren niet. Je hebt tegenwoordig speciale flessen die je wel mag vullen omdat er een beveiliging tegen overvullen op zit.
Propaan heeft in de regel meer BTU's dan aardgas, maar met grotere sproeiers/verstuiver kun je ook op aardgas branden. Ik had verwacht dat die wokbrander wel op aardgas zou zijn eigenlijk.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor @3aan » wo 27 feb 2019, 09:40

Er bestaan inderdaad lpg flessen met 80% afslag, dat doet een fles van een heftruck ook, daar komt echter vloeibaar gas uit, levensgevaarlijk om daar mee te gaan experimenteren, dan zijn er natuurlijk de verlopen verkopers met stro in hun kop om gewone gasflessen te vullen die niet voorzien zijn van een 80% afslag, met alle gevolgen van dien.

De speciale geschikte flessen zijn er in verschillende uitvoeringen o.a. lichtgewicht aluminium van 27 liter met 10 jaar keur voor rond de 350 euro en die van staal van 27 liter rond de 190 euro en 36 liter rond de 250 euro.

Deze brander heeft op propaan flessengas gestaan, dus LPG is geen probleem, die wokbranders werken immers bijna allemaal op flessengas?!

De bovenste foto is een NoNo oplossing van 15 euro
de andere is een geschikte fles van 350 euroAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-T710 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor Pti » wo 27 feb 2019, 10:48

Dat zijn dure jongens inderdaad! De wokbrander aanname was puur gebaseerd op het feit dat ik de lokale (Indo)Chinees nooit met gasflessen zie slepen achter het winkelcentrum :mrgreen:

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor bobbee » wo 27 feb 2019, 10:52

Hoewel ik mij er niet mee bezig hou is mijn informatie anders.

"Pasop, per 1 januari 2016, strenge controle, ook de pomphouder is nu verantwoordenlijk.
 
Boete tot 1500 euro of meer!!
 
U mag geen enkele fles vullen aan de Pomp, ook geen speciale voor LPG.
LPG mag alleen in de auto."

http://www.delangeemmen.nl/page/gasfles-vullen-met-lpg
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor @3aan » wo 27 feb 2019, 11:50

Dan die opmerking van dat het maar 2 euro goedkoper was aan de pomp, ik had een aggregaat op LPG, die draaide 2 dagen met 11 kilo, dus rond de 20 liter, kostte toen ongeveer 12 euro, diezelfde hoeveelheid bij een Propaan vuller 29 euro, scheelt dus veel meer dan wordt gezegd, ik ga nu eerst een propaanfles huren, kijken wat m'n werkelijke verbruik zal zijn per branding en zal de opwarmtijd als 2 brandingen aantekenen, als het allemaal meevalt kunnen we verder kijken, evt. laten vullen bij een propaanboer, dan gooi je niet telkens liters gas in de spreekwoordelijke sloot, gasrestjes dus . . . Die kunnen oplopen tot enkele euro's per vulling, daar wordt wijselijk niet over gerept, je wilt immers niet met een halfvolle fles op stap?!

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Eindelijk m'n eigen brander . . . . .

Berichtdoor bobbee » wo 27 feb 2019, 11:56

Ik haal bij hun altijd propaan en natuurlijk is dat dan gewoon bijvullen.

Die 2 euro klopt wel bij een kleine groene fles met daar gaat dit natuurijk niet om, dat is niet wat je eruit moet halen. Het is eigenijk gewoon een bevestiging van wat je al zei, het is gevaarlijk. Wat niet klopt is dat je een fles zou mogen vullen als die geschikt zou zijn voor lpg zoals je dacht.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Branders”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron