Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Marcje » za 23 feb 2019, 18:10

Het Zweedse Koffiemartelwerktuig fijner afgesteld en toen zag het er zo uit:
Veel fines en liep niet meer goed door. Denk dat we op zoek kunnen naar een handmalert...
fullsizeoutput_5cd8.jpeg
dus...

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Wijmaar » za 23 feb 2019, 18:33

Denk dat we op zoek kunnen naar een handmalert...
[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 869120.jpg[/IMG]

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor fransg » za 23 feb 2019, 19:49

Langere droog & maillard met kortere finish op zeer lage RoR na FC.
Ik geef een lichte gasdip voor FC(12%), pak daarna m'n afwerkvlam (20%) en ga dan op de rem dmv max fan.

1,30 - 2,00 min ontwikkeling aanhouden, 10 tot 20% dev.
Het is een wat droge boon en dan kan het aandacht vergen om FC te horen aankomen maar gelukkig is het aan de sprong in de temp te zien en daarna ook duidelijk te horen (en aan de rook/dam in de uitlaat te zien) dat de fase van ontwikkeling is aangebroken. Ik ben uitgegaan van de ontwikkeltijd van mooie Ethiopische boontjes van bijna gelijke vochtigheid en het resultaat is een erg lekker ruikende boon, met Tonino #96 vrijwel 'spot on' op wat ik als mikpunt heb voor mijn espresso & espressoklanten.

Heel benieuwd naar de eerste shot, binnenkort.
Geisha-B01-T96-23feb2019.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor bobbee » za 23 feb 2019, 20:32

Interessant! Dit gaat mijn petje te boven allemaal.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor @3aan » zo 24 feb 2019, 15:48

Lijkt wel met een Zweeds koffiemartelwerktuig gemalen?


Ik kon het ook niet laten. 16 gram (250 gram en 94 graden). Doorlooptijd 2.50 (Kinu stand 3,7).
40 gram boom, daarna tot 200 gram gabi in de volle breedte, laatste 50 gram alleen center van de gabi.

Resultaat: zoete zachte smaak. Geen zuur en geen bitter. Beetje vlak maar al lekker te drinken. Smaak moet, zoals verwacht, nog wel veel ontwikkelen voor een complexere smaak. Volgende keer iets fijner malen denk ik.[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 22b40f.jpg[/IMG]
Leuk he die kinderdingetjes. Afbeelding[IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201902 ... 48138a.jpg[/IMG]
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Wijmaar
Berichten: 365
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 08:06

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor Wijmaar » za 02 mar 2019, 19:17

De afgelopen twee dagen de Geisha aangebroken, omdat ik nu wel eens echte filterkoffie wilde proeven. Samen met de Gabi geeft het echt een heerlijk resultaat!

Afbeelding

Wat betreft het niet doorlopen van alle gaatjes van de gabi, het lijkt niet alleen met schoonmaken te maken te hebben. Ik merk dat ik de Gabi soms even een paar tikjes op het filter moet geven om alle gaatjes mee te laten doen.

Ik ben een gelukkig mens :)

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Inkoopactie: Glowbeans - The Gabi Master B

Berichtdoor bobbee » wo 13 mar 2019, 23:25


Ik heb de ontwikkeling van de geisha na first crack iets langer door laten lopen met een hele lage RoR, meer als een omniroast. Ik dacht dat een pond voor filter best veel is en de koffie heeft voldoende zuurte van zichzelf.
Door de chocolade & body iets te accentueren kun je met deze branding, als je het leuk vindt, ook zeker nog spelen op de espressomachine!
Nog even terugkomen op de Geisha. Bedankt Arnoud voor de extra moeite om deze boon bij de Gabi te leveren! Afbeelding
Ik heb de geisha vandaag aan de tand gevoeld. Later dan gepland door ziekte maar...nog steeds lekker en dat is goed. Ik heb de sweetspot wel gevonden denk ik. Hij is in ieder geval zoet en ik proef groene thee/jasmijn achtige smaken. De gabi heb ik niet gebruikt trouwens.

Hier nog een paar foto's van vanavond :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron