Re: Even voorstellen

12
MichelB schreef: za 24 mei 2025, 15:49 Hierbij een foto om een indruk te geven van de setup.
20250524_152627.jpg
Hi Michel,
Ziet er gaaf uit hoor. Zeker ook met dat rekje waarop je de attributen een plekje hebt gegeven een mooi aangezicht. Ben zelf al een poosje op zoek naar een dergelijk rekje. Mag ik vragen waar jij dat gekocht hebt ? Groet, Ron

13
RonBakker1964 schreef: di 10 jun 2025, 23:22
MichelB schreef: za 24 mei 2025, 15:49 Hierbij een foto om een indruk te geven van de setup.
20250524_152627.jpg
Hi Michel,
Ziet er gaaf uit hoor. Zeker ook met dat rekje waarop je de attributen een plekje hebt gegeven een mooi aangezicht. Ben zelf al een poosje op zoek naar een dergelijk rekje. Mag ik vragen waar jij dat gekocht hebt ? Groet, Ron
Dag Ron,

Excuses voor de late reactie. Het rekje heb ik bij ikea gekocht.

14
Vandaag de OPV gemonteerd wat een serieuze verbetering is. De koffiesmaak en geur komt meer naar boven. Voorheen smaakte het<br />als een hele sterke koffie. Nu een heerlijk zuurtje en bittertje. Het naked portafilter ook geprobeerd met het standaard bakje maar<br />dit is geen succes. Het spuit alle kanten op zoals een verkalkte douchekop. Nu nog op zoek naar een IMS bakje. Vandaag de OPV gemonteerd wat een serieuze verbetering is. De koffiesmaak en geur komt meer naar boven. Voorheen smaakte het
als een hele sterke koffie. Nu een heerlijk zuurtje en bittertje. Het naked portafilter ook geprobeerd met het standaard bakje maar
dit is geen succes. Het spuit alle kanten op zoals een verkalkte douchekop. Nu nog op zoek naar een IMS bakje.

15
MichelB schreef: zo 20 jul 2025, 20:32 Screenshot 2025-07-20 20.28.10.png
Koffie service Westland/Haaglanden (blijkbaar hetzelfde bedrijf?) heeft de IMS filterbakjes in het assortiment, maar die zijn blijkbaar nu niet leverbaar. Uit Duitsland kun bij Moka consorten VST filterbakjes laten komen.
Ik gebruik de IMS filterbakjes voor E61, die passen als je de hoge schroeven bij de douche vervangt door plattere. Dit gaat prima, maar kan soms lekkage geven omdat de ring de binnenkant in plaats van de rand van het bakje afsluit. Dan heb je een dikkere ring nodig. Als mijn bakje aan vervanging toe is koop ik zo'n nieuwe IMS of VST speciaal voor de Quickmill, want die waren een paar jaar geleden nog niet verkrijgbaar.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino