Na net wat getest te hebben ben ik er voor mezelf in ieder geval uit. Ik ben het met bvds eens.
Eerste espresso was uit een dubbelwandig glas en heb ik wat langer laten staan dan normaal. Deze smaakte al stukken beter dan zaterdag. Tweede espresso in dik porselein. Smaakte nog wat beter maar kan ook het effect van het tweede bakkie zijn. Laatste test de dubbele uitloop gepakt en beide eronder. Er was wel duidelijk een nuance verschil te proeven. Na de espresso in het glas wat langer te hebben laten staan minder verschil.
Ik vond de boon die ik nu heb wat heter lekkerder smaken maar zat waarschijnlijk net tegen het punt aan waar deze minder lekker ging worden bij een hogere temperatuur zoals in dubbelwandig glas.
Gelukkig was het een gedachtenkronkel van mezelf. Toch vind ik dikwandig porselein net iets lekkerder maar de conclusie die ik aan het begin van dit topic had getrokken klopte niet.
Re: Verbrande smaak in dubbelwandig glas
11Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer