Re: Het grote broodbaktopic

1064
Vol afgunst bekijk ik de mooie filmpjes van Frans (nieuwe londinium) en zie de foto's hier. De nieuwe kitchenaid staat inmiddels 3 dagen in een doos in de huiskamer. De hele familie zit met de griep geveld in huis, zelfs mijn moederkweek heeft het loodje gelegd bemerkte ik vanochtend tijdens de geurtest (jakkes). Dus nieuwe kweek gestart met 40/40 roggemeel/water en binnenkort bijvoeren. Zitten nu aan supermarkt brood (de horror)
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1066
lmg475 schreef:
mutsje schreef:Zitten nu aan supermarkt brood (de horror)
Gelukkig hebben wij nog veel en goede warme bakkers.
In Leiden vast ook wel maar schoonfamilie kwam boodschappen brengen zodat wij huis niet uit hoeven. Straks de kweek eten geven en dit stug volhouden, over aantal dagen afsplitsen naar 2e glazen bak en weer verder voeren. Nu weer even rustig aan doen, koffie smaakt niet brood smaakt niet zucht.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

1067
Zo m'n rijskast/box is eindelijk een feit, ik had een gebruikte incubator (broedmachine) gekregen en was al enige tijd wachtende op een aantal temp. regelaars uit China, daar is er nu 1 in de box gemonteerd met een drietal 25 watt lampjes en dat gaat uitstekend, is binnen enkele minuten op temperatuur en dan heb ik een schakelpunt van een halve graad ingesteld, zal er 1 graad van maken default is 2 graden, doorlopen gaat toch altijd wel iets, rest nu nog de boel goed uitkuisen en dan gaan gebruiken, rondom in de deksel van de box zitten nog ventielatiegaten, dat heb je met kuikens natuurlijk nodig, zal er het overgrote deel van dichtstoppen om te kijken hoeveel dat uitmaakt?!

Afbeelding

Afbeelding

Heb overdreven stevige steunen gemaakt, welke tevens zo zijn om de warmte van de plastic bovenzijde af te leiden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door @3aan op za 28 jan 2017, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: RE: Re: Het grote broodbaktopic

1070
bobbee schreef:Ja knap gedaan Adriaan! Wat is dat voor bak oorspronkelijk?
Zo m'n rijskast/box is eindelijk een feit, ik had een gebruikte incubator (broedmachine) gekregen en was al enige tijd wachtende op een aantal temp. regelaars uit China, daar is er nu 1 in de box gemonteerd met een drietal 25 watt lampjes en dat gaat uitstekend,

🙃

Deze is rondom zwaar geisoleerd (thermisch) dus niet acoustisch want wie wil nu niet vrolijke gepiep en gekwetter horen en zodoende wetende dat het goed gaat met de levende have!
Laatst gewijzigd door @3aan op za 28 jan 2017, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.