Re: COVID-19 & de koffiewereld

1291
cremalover schreef: vr 19 nov 2021, 13:33 Het is zoals het is. :mrgreen:
10 jaar Rutte en dit is wat men krijgt. Bezuinigen en schaalvergroten om een en ander economischer te maken. Verzorgingsstaat teruggebracht tot het minimum( lees ic bedden).
De kiezer kiest neoliberaal en Rutten doet waarvoor hij gekozen is. Marktwerking is King. Accepteren en niet zeiken. Elke 4 jaar mag men naar de stembus en zijn ongenoegen uiten.Niet ideaal maar iets beters zie ik nog niet.
Waarbij dit niet enkel een liberaal kabinet is aan te rekenen....
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

1292
bvds schreef: vr 19 nov 2021, 13:56 Waarbij dit niet enkel een liberaal kabinet is aan te rekenen....
Balkenende & Bos konden er ook wat van. Wouter Bos houdt er wel lucratieve banen aan over dus was het ergens goed voor.

En die man van de D'66, ben zijn naam even kwijt, hield er een mooie luxe flatwoning aan over.

SP heeft momenteel even te kampen met rabiate communistische elementen in eigen gelederen dus die moeten we nu niet lastig vallen met de vraag om ons allen aan de teugels te leiden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1294
fransg schreef: vr 19 nov 2021, 10:08 Schermafbeelding 2021-11-19 om 10.07.09.pngSchermafbeelding 2021-11-19 om 10.07.22.png
In alle eerlijkheid: De kanttekening die bij deze grafiek moet worden geplaatst is dat deze gebaseerd is op data vanaf juli, toen het grootste deel van Nederland nog maar net was gevaccineerd en het vaccin dus beter beschermde. Het zou beter zijn om te kijken naar het verloop van deze cijfers gedurende de afgelopen maanden. Dan zul je zien dat er (status heden) iets meer ongevaccineerden in het ziekenhuis liggen dan gevaccineerden. Dat betekent overigens nog steeds dat als slechts 15% van de bevolking die prikjes haalt, de druk op de zorg met 50% zal afnemen (ja, hele ruwe berekening, de werkelijkheid zal best een paar procenten afwijken).
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario - Kaleido Sniper M6

1295
Het is een complex geheel, en daarom snap ik niet waarom het steeds wordt gereduceerd tot 1 variabele, zijnde wel/niet gevaccineerd.

Volgens het RIVM is maar liefst 98.2% van de overledenen boven de 70, of heeft heeft een vorm van onderliggend lijden. En de gemiddelde patient is (helaas) ook aan de zware kant. Dat zijn wel hele dominante factoren, en bij dergelijke percentages veel bepalender dan wel/niet gevaccineerd lijkt me.
Dit is bijvoorbeeld het plaatje van de actuele ziekenhuis opnamen, dan zie dat het toch helaas met name de de ouderen zijn die naar het ziekenhuis moeten.
Zonder naar die andere factoren te kijken krijgt je het niet verkocht, dat als je die laatse 13% ook vaccineert, dat dan alles voorbij is. Kijk bijvoorbeeld eens naar de situatie in Gibraltar nu, waar zo'n beetje 100% gevaccineerd is. Daar vliegen de cijfers omhoog en gaat de boel ook weer dicht.

En waarom laat Hugo niet alle getallen (dus met alle factoren) zien? Dan kan hij elke wappie meteen de mond snoeren. Hoe makkelijk is het om via transparantie je gelijk aan te tonen?
dus...

1296
Marcje schreef: vr 19 nov 2021, 17:57 Het is een complex geheel, en daarom snap ik niet waarom het steeds wordt gereduceerd tot 1 variabele, zijnde wel/niet gevaccineerd.

Volgens het RIVM is maar liefst 98.2% van de overledenen boven de 70, of heeft heeft een vorm van onderliggend lijden. En de gemiddelde patient is (helaas) ook aan de zware kant. Dat zijn wel hele dominante factoren, en bij dergelijke percentages veel bepalender dan wel/niet gevaccineerd lijkt me.
Dit is bijvoorbeeld het plaatje van de actuele ziekenhuis opnamen, dan zie dat het toch helaas met name de de ouderen zijn die naar het ziekenhuis moeten.

zkh leeftijd.jpg

Zonder naar die andere factoren te kijken krijgt je het niet verkocht, dat als je die laatse 13% ook vaccineert, dat dan alles voorbij is. Kijk bijvoorbeeld eens naar de situatie in Gibraltar nu, waar zo'n beetje 100% gevaccineerd is. Daar vliegen de cijfers omhoog en gaat de boel ook weer dicht.

En waarom laat Hugo niet alle getallen (dus met alle factoren) zien? Dan kan hij elke wappie meteen de mond snoeren. Hoe makkelijk is het om via transparantie je gelijk aan te tonen?
Hoe denk je dat curve er had uit gezien als niemand gevaccineerd was?

1297
fransg schreef:mooi dat iemand het voor onze Hugo opneemt!
Schermafbeelding 2021-11-19 om 11.22.04.png
Schermafbeelding 2021-11-19 om 11.21.57.png
Het is een moeilijk ministerschap, maar als hii nou dat doet zonder te liegen, dan zou hij ook minder mikpunt van ergernis worden. Maar die gemeenschappelijke irritatie komt volgens mij ook voort uit die nieuwe bestuurscultuur al begonnen onder Balkenende maar verheven tot kunst onder een aantal kabinetten Rutte. Liegen blijft ook zonder gevolgen aangezien de tweede kamer agv bovenmatig strakke regeerakkoorden gereduceerd is tot een applausmachine. Ik heb daar een zeer actieve herinnering aan
Afbeelding

Afbeelding

1298
Denk nou niet dat wij met de info die wij hebben weten hoe het zit. Luister eens naar Diederik en dan goed wat hij zegt. OMT leden zijn het eens, soms snel, soms oneens en duurt lang. Kortom, ook de knappe koppen weten het niet.
Ze bakkeleien achter de schermen net als wij hier openbaar en dan komt het uiteindelijk op TV via Rutte en de Jonge die het verkopen.

https://youtu.be/ft5qYZwqyEY

Wij als mensen gaan het over verschillende dingen niet eens worden, nooit. Daar gaat het mij nu ook juist om dat er geen verdeeldheid of zo min mogelijk ontstaat ondanks dat we het niet eens zijn. Maar ga mij niet zeggen dat als ik vragen heb ze niet mag stellen of mijn beredenering niet mag uiten. Het is mij nog nooit te doen geweest om gelijk te krijgen maar wel om voor mijzelf de juiste keuze te maken en het erover te hebben. Dat kun je ook teruglezen en uit mijn berichten halen al van vorig jaar. Waarom zouden we alleen goede vrienden kunnen zijn of goede kennissen als we het met alles met elkaar eens zijn? Je mag toch van mening verschillen en het erover hebben. En als dat vervelend wordt kijken we als volwassen mensen naar dat wat we wel delen en hebben we het geweldig!
Voor mij zijn er vraagtekens want ik vind dingen niet logisch en ja, die uit ik als iets lees waarin ik de logica niet kan vinden of te eenzijdig bekeken bijvoorbeeld. Ook heel veel dingen vind ik wel logisch!

Los van bovenstaande tekst voor mij het antwoord op hoe de grafiek eruit zou zien zonder vaccineren :

https://youtu.be/sUhCs40d6Bg

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1299
Die grafiekjes zeggen niet zo veel omdat ze niet rekening houden met de kans. Er zijn nu eenmaal veel meer gevaccinneerden dan ongevaccineerden.

https://www.rivm.nl/nieuws/ongevaccinee ... accineerde

De kans om als gevaccineerde op de IC te belanden is pakweg 33x kleiner. Dat er steeds meer ongevaccineerden opgenomen worden ligt vooral aan de hoge besmettingskans. Het zijn dan vooral ouderen en mensen met onderliggend lijden. De opgenomen ongevaccineerden zijn gemiddeld ook een stuk jonger. Dat zegt ook wat. Daarom maatregelen. Anders blijven de opnames net zo lang oplopen tot de boel crasht.

Ik weet op de korte termijn geen andere oplossing.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

1300
Ik wel! Ik kan mij hier wel in vinden!

Alle fast food locaties worden per direct gesloten omdat ze geen voeding kunnen aanbieden waar de nodige voedingsstoffen inzitten. Het is voeding die chronische ontstekingen in de hand werken als gevolg van hun ultra bewerkte voedsel en suikergehalte.
Geld wat we in testen en prikken stoppen gaat naar gratis biologische groenten en fruit voor alle burgers. Hiermee ondersteunen we eerst lokale boeren.
Voedingsproducten die sterk bewerkt zijn, gmo's bevatten of hoog in suikergehalte zijn worden niet meer verkocht.
Een directe ban op alle tabak producten, gezien roken tijdens een pandemie de longen en luchtwegen beschadigen. Dit is in tijde van een pandemie levensgevaarlijk voor iedereen zijn gezondheid.
Vitamine D, vitamine C, vitamine K2, probiotica en zink worden gesubsidieerd door de overheid en aan de deur geleverd.
In alle praat programma's (zoals op1) en tijdens persconferenties wordt aangemoedigd om elke ochtend 10-30 minuten te gaan wandelen: frisse lucht en vitamine D.
Dagelijks worden er gratis meditatie streams uitgezonden waar iedereen op vaste tijden bij kan aansluiten. Het is namelijk aangetoond dat meditatie stress en ontstekingen in het lichaam verminderen. Deze voordelen worden ondersteund door de huidige wetenschap.
Er zullen leefstijl coaches worden aangewezen in alle steden en dorpen van nederland om groepstrainingen te kunnen geven over gezonder eten en leven.
Alle sportscholen geven tijdens een pandemie 20% korting (gesubsidieerd door de overheid) en blijven altijd open. Dagelijks zijn er ook live streams beschikbaar op tv zodat mensen ook thuis kunnen sporten.

Dit alles zou natuurlijk een enorme stap in de goede richting zijn. Dit zou nederland in een paar maanden echt 'het gezondste land ter wereld maken'.

Dit zijn maatregelen die 100% zeker de primaire risicofactoren voor ziekenhuisopname of overlijden door een virus, sterk verminderen.

En dat voor een fractie van de kosten die we nu uitgeven.

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!