Re: De LONDINIUMs afdeling

1751
JasperB schreef: di 10 feb 2026, 11:57 Onder de noemer, je (voor mij) nieuwe machine leren kennen, enkele vragen. Bij mijn LR welke ik afgelopen zaterdag uit Duitsland heb opgehaald begint de pomp te pulsen zodra de druk onder de 1 bar komt. Vlak voordat het element aanslaat, verwarmd en de druk weer oploopt naar 1,1 bar. Het pulsen van de pomp lijkt mij niet de bedoeling maar dat is mijn aanname omdat ik de machine nog niet ken.
Heeft de verkoper wel gemeld dat dit aan de hand was? Kan me niet voorstellen dat dit bij jou thuis nu voor het eerst gebeurt, en dan vind ik dit op zijn minst "niet chic" van de verkoper...
Londinium R - Option-O P80 - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

1752
ErikvW schreef:
JasperB schreef: di 10 feb 2026, 11:57 Onder de noemer, je (voor mij) nieuwe machine leren kennen, enkele vragen. Bij mijn LR welke ik afgelopen zaterdag uit Duitsland heb opgehaald begint de pomp te pulsen zodra de druk onder de 1 bar komt. Vlak voordat het element aanslaat, verwarmd en de druk weer oploopt naar 1,1 bar. Het pulsen van de pomp lijkt mij niet de bedoeling maar dat is mijn aanname omdat ik de machine nog niet ken.
Heeft de verkoper wel gemeld dat dit aan de hand was? Kan me niet voorstellen dat dit bij jou thuis nu voor het eerst gebeurt, en dan vind ik dit op zijn minst "niet chic" van de verkoper...
Het zou wel kunnen zijn ontstaan tijdens transport. Hard stoten kan de NRV dit veroorzaken. Maar ja, het is niet leuk als dit is wat je hebt gekocht....iets tussen koper en verkoper.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1753
ErikvW schreef: di 10 feb 2026, 12:10
Nee dit is zeker niet gemeld, juist het tegenovergestelde dat de machine nog uitgebreid onderhoud heeft gehad voordat deze langere tijd stil is komen te staan (kan natuurlijk ook een oorzaak zijn). Display heb ik daar niet gezien helaas, kwam ik pas thuis achter. Persoon en verhaal is absoluut niet overgekomen dat hij hiervan af wist.
Ja het is een teleurstelling voor een absoluut dure aankoop maar de kwaliteit van de espresso en het plezier van het werken met de machine maakt het eigenlijk allemaal goed.

Dank voor jullie tips, daar ga ik mee aan de slag. Maar eerst eens ritmisch met een kleine hamer tegen de NRV meppen :lol: , dat zou ook kunnen helpen las ik terug op het Londinium forum.

Iemand nog een idee voor dat pre-infusie display?

1754
Het hangt ook beetje af van wat je hebt betaald. Als de prijs een goedwerkende machine vertegenwoordigt en hij is nu toch niet in orde dan zou ik er wel wat van zeggen en opperen de kosten van reparatie op te lossen samen. Maar dat moet je wel zelf weten natuurlijk.
Dat de machine lang heeft stilgestaan is niet goed maar had verkoper de machine ook moeten testen voor verkoop denk ik, heb je de seals op de zuiger bekeken, gesmeerd met beetje silicone vet en eventueel vervangen? Dat is het eerste die je kunt checken. Seals erop zetten gaat trouwens makkeijk met een uitlaat verloop stuk. Heb ik hier nog liggen, waar woon je? Kan je gebruiken als je wilt.

Als de tik tegen de NRV werkt en het probleem oplost zou ik wel die dan daarna vervangen voor de zwaardere van DR trading!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

1755
Ik had er net geen nieuwe Strega van kunnen kopen, laten we het daar op houden. Wat ik zo terug kan vinden her en der heb ik betaald waarvoor ik een gezonde gebruikte LR had mogen verwachten.
De seals zal ik eerst gaan checken, schoonmaken en opnieuw invetten op basis van je advies. Als er nieuwe in moeten meld ik me nog even voor je handige tool eventueel, dank voor je aanbod.

1756
Seals beoordeeld, zagen er nog goed i.e.g. op zicht en voldoende in het vet. Schoongemaakt en teruggeplaatst. Heeft het probleem niet verholpen evenals het "masseren" van de NRV niet. Nieuwe seals, NRV en magneetklep besteld bij D.R. Trading om te gaan vervangen.

Contact gehad met Londinium welke bovenstaande stappen bevestigden.

Wat betreft het display is volgens Londinium de enige oplossing upgraden naar de LR24 :lol: Ik ga opzoek naar een elektricien of die mogelijk wat kan betekenen.

Mezelf ook gemeld bij de verkoper, die wist van niks natuurlijk....

Dank voor jullie hulp tot nu toe! Heel fijn om terug te kunnen vallen op alle kennis hier op het forum.
Groet Jasper