Re: Gioia ESE servings

31
Ook ik heb de Gioia servings van House Of Espresso aan een test onderworpen. Ik heb, net als Annemarie, het gevoel dat de 100% Arabica een mooier en nagenoeg even dik crema produceert als de Classico. Raar maar waar.

Caffe Gioia - 100% Arabica
De smaak van de 100% Arabica is stevig... misschien iets té stevig als je het mij vraagt. De espresso die ik er mee gemaakt heb heeft een ietwat bittere smaak die een tijdje blijft hangen. Op zich niet verkeerd en best voor herhaling vatbaar.
DSC03196.JPG
DSC03197.JPG
DSC03198.JPG
DSC03199.JPG
Caffe Gioia - Classico
De Classico is minder straf, blijft minder lang hangen en heeft een wat vlakkere smaak. Eerlijk gezegd zal deze koffie niet tot mijn favorieten gaan behoren.
DSC03200.JPG
DSC03201.JPG
DSC03202.JPG
DSC03203.JPG
HouseOfEspresso bedankt!
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Gioia ESE servings

32
Leuke review Martijn,

Helaas kan ik weinig meer schrijven dan mijn vorige post. In mijn gewone espressomachine werken de servings niet. Het was te proberen. Het probleem is dat in de eerste 3 seconden ongeveer 20 ml eruit komt, waarna de puck uitzet en zich vastzet (is mijn theorie), waarna er zeer langzaam nog wat uitkomt.
Door de snelle doorloop is de koffie vrij zurig, en kan ik over verdere eigenschappen niet zoveel zeggen, en helaas dus ook geen mening vormen.

Jammer, voor hetzelfde geld kon het wel en had ik 8 kopjes heerlijke espresso gehad.

Toch bedankt, houseofespresso! Ik waardeer het zeker wel.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60