Re: COVID-19 & de koffiewereld

461
fransg schreef: di 09 feb 2021, 08:59
gilleko B. schreef: ma 08 feb 2021, 23:10Uiteindelijk is het de patiënt die de afweging moet maken
Mee eens.

Waar ik wel om moet lachen is de redenering die je weleens hoort: "Laat u niet bang maken door de regering maar laat u bang maken door de relschoppende meute, die hebben er verstand van want die hebben het op YouTube nader onderzocht!" ;-)

Of dat ze relschoppers dan meteen over 1 kam scheren met mensen die hun zorgen uiten, omdat ze een situatie het ook vanuit een ander perspectief bekijken.
Ik mis die objectieve duiding nogal eens in de MSM.
dus...

463
fransg schreef:
gilleko B. schreef: ma 08 feb 2021, 23:10Uiteindelijk is het de patiënt die de afweging moet maken
Mee eens.

Waar ik wel om moet lachen is de redenering die je weleens hoort: "Laat u niet bang maken door de regering maar laat u bang maken door de relschoppende meute, die hebben er verstand van want die hebben het op YouTube nader onderzocht!" ;-)
Met je eens Frans, maar ik heb deze niet van mijzelf, maar van een wijs familievriend die overigens in de gezondheidszorg werkzaam is geweest, en die noemt dat de emancipatie van het onbenul. Zoiets hoef ik maar 1 keer te horen, vergeet dat nooit meer, en zie het dagelijks om mij heen.

Afbeelding

464
Marcje schreef:
fransg schreef: di 09 feb 2021, 08:59
Mee eens.

Of dat ze relschoppers dan maar meteen over 1 kam scheren met mensen die hun zorgen uiten, omdat ze een situatie het ook vanuit een ander perspectief bekijken ;)
Dat voel ik af en toe ook zo. Heb wel eens eerder hier gezegd dat mij het gevoel bekruipt dat, geen relschoppers, maar bijvoorbeeld anders denkenden, bijv. sommige emeritus hoogleraren ,worden weggezet als complotdenkers ipv het gesprek met hun hierover aan te gaan. NPO en programma's zoals die van Janèk vormen (bewust?) hiervoor geen platform.

Afbeelding

465
Marcje schreef: di 09 feb 2021, 10:23 Of dat ze relschoppers dan meteen over 1 kam scheren met mensen die hun zorgen uiten, omdat ze een situatie het ook vanuit een ander perspectief bekijken.
Daar heb je gelijk in. Ik scheer ze voor het gemak van het argument wel over een kam, dan heb ik minder woorden nodig.

Ik zeg niet dat *iedereen* die genuanceerd denkt ook meteen winkels plundert ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

466

fransg schreef:[quote=Marcje post_id=120167 time=1612862626 user_id=23073

Ik zeg niet dat *iedereen* die genuanceerd denkt ook meteen winkels plundert ;-)
Ik vermoed dat forumleden, mijzelf inbegrepen, jou als laatste op deze aardbol zullen betichten van niet genuanceerd denken. Dat kan ook niet als je met refractometers en stoplichtdozen koffiedruppels analyseert
Afbeelding

Afbeelding

467
gilleko B. schreef: di 09 feb 2021, 11:11 denkenden, bijv. sommige emeritus hoogleraren ,worden weggezet als complotdenkers ipv het gesprek met hun hierover aan te gaan.
Ik heb zelf geen boodschap aan mannen/vrouwen die ooit op een uni les gaven (daar zit ook van alles bij, slim en lomp en krom en recht) en zich dan nog jaren tooien met zo'n (in hun eigen ogen) eretitel en het gemis aan gehoor en gezag willen compenseren met aandacht 'van de media'.

Ik hoorde laatst zo iemand, die was feitelijk geen medicus maar werkte wel voor een farmaceut in diergeneesmiddelen. Nu werkte hij voor dat bedrijf in Zuid Afrika en gaf ook wat les op de uni in Pretoria en liet zich nu ook meteen als 'hoogleraar' introduceren. Ha!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

468
fransg schreef:
gilleko B. schreef: di 09 feb 2021, 11:11 denkenden, bijv. sommige emeritus hoogleraren ,worden weggezet als complotdenkers ipv het gesprek met hun hierover aan te gaan.
Ik heb zelf geen boodschap aan mannen/vrouwen die ooit op een uni les gaven (daar zit ook van alles bij, slim en lomp en krom en recht) en zich dan nog jaren tooien met zo'n (in hun eigen ogen) eretitel en het gemis aan gehoor en gezag willen compenseren met aandacht 'van de media'.

Ik hoorde laatst zo iemand, die was feitelijk geen medicus maar werkte wel voor een farmaceut in diergeneesmiddelen. Nu werkte hij voor dat bedrijf in Zuid Afrika en gaf ook wat les op de uni in Pretoria en liet zich nu ook meteen als 'hoogleraar' introduceren. Ha!
Klopt, maar toch!

Afbeelding