Re: Nieuwe aanwinst: Rancilio Silvia

57
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Dank mooi glanzend rvs van DeRossi. Het zou mooi zijn als de funnel naadloos op de rand van het mandje rust of valt. Dan glijdt al het maalsel terug in het mandje zonder dat daarvan een deel achterblijft in een randopening.

Afbeelding
Ik heb juist een randje gemaakt wat in het bakje valt zodat er geen koffiemaalsel op de rand van het filterbakje blijft liggen wat tussen ring en filterbakje kan komen na roeren. Dat zou mij meer storen dan de kleine afdruk langs de rand.
Misschien onzin maar ik dacht dat dat misschien zou kunnen leiden tot channeling of iets wat daar op lijkt. Ik heb wel een distributeur (niet van OCD) daarna tamp ik pas.

Afbeelding

58
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:Dank mooi glanzend rvs van DeRossi. Het zou mooi zijn als de funnel naadloos op de rand van het mandje rust of valt. Dan glijdt al het maalsel terug in het mandje zonder dat daarvan een deel achterblijft in een randopening.

Afbeelding
Ik heb juist een randje gemaakt wat in het bakje valt zodat er geen koffiemaalsel op de rand van het filterbakje blijft liggen wat tussen ring en filterbakje kan komen na roeren. Dat zou mij meer storen dan de kleine afdruk langs de rand.
Misschien onzin maar ik dacht dat dat misschien zou kunnen leiden tot channeling of iets wat daar op lijkt. Ik heb wel een distributeur (niet van OCD) daarna tamp ik pas.

Afbeelding
Ja er zou heel misschien wel wat channeling kunnen ontstaan bij slechte verdeling maar als je zoals ons gewoon hele goede koffie gebruikt en goed koffie zet proef je dat niet terug denk ik.
Het randje vind ik prettig in gebruik maar je kunt diRossi vragen of hij het randje korter wilt maken of anders zoals iemand zelf wilt en dan past hij dat zo aan.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

59
Ik heb met dat minieme randje geen last gehad. Ik maal in het portafilter, ring erop, harken met het roerding, ring eraf, zijwaartse tikjes tegen de rand zodat alles zich wat settelt, twee korte klappen omlaag met het portafilter op de tafelrand, matig hard tampen, in de zetgroep draaien, hefboom naar benee.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino