Re: Het grote broodbaktopic voor koffie drinkende broodbakkers.

5272
bobbee schreef: za 01 okt 2022, 20:40 Prachtig! Wat is het gewicht van je brood?
Eehhh. Als koffie liefhebber en weegneuroot schaam ik me wel licht kapot dat ik deze niet gewogen heb haha.

De dag dat ik ging "stretchen en folden" en vormen en alles heb ik 250 gram manitoba, 75 gram T65, 75 gram Samola, 270 ml water 90 gram zuurdesem starter en ongeveer 12 gram zout.

Maar, wat die uiteindelijk woog.. :oops: :oops:
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

5276
Julie bakken lekker door! Ik heb nog steeds die 2 broden van laatst die ik in de bakvorm had gebakken. Iedere keer sneetje uit de vriezer. De kinderen eten het niet. Niet licht en fluffy genoeg... Jammer maar ik ga er geen troep in gooien om het lichter te maken. Blijft er wel meer voor mij over en ben ik niet verplicht om te bakken. Ook wel fijn.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5277
bobbee schreef: za 01 okt 2022, 21:53 Julie bakken lekker door! Ik heb nog steeds die 2 broden van laatst die ik in de bakvorm had gebakken. Iedere keer sneetje uit de vriezer.
Afbeelding
De kinderen eten het niet. Niet licht en fluffy genoeg... Jammer maar ik ga er geen troep in gooien om het lichter te maken. Blijft er wel meer voor mij over en ben ik niet verplicht om te bakken. Ook wel fijn.
Dat is wel ideaal! Wij hebben iedere keer 1 zo'n brood als foto's gebakken en eten dan een klein plakje voor de proef na bakken. Meestal dan sávonds oep met nog 1 of 2 neetjes de neus.

Hetgeen dan overblijft bewaren we tot max een paar dagen in een broodzak, en gat dan ergen met een maaltijd in de grillpan met een klein beetje olijfolie.

Ja, dat gaat best, maar weinig invriezen :lol:
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *