Re: COVID-19 & de koffiewereld

891
Covid is erg als die jou goed treft. Dat is niet de discussie meer wat mij betreft en heeft ook niks met koffie te maken. En de injectie is ook niet de discussie, ik wil bijvoorbeeld gewoon nog even wachten tot er meer duidelijk is want iedere extra prik geeft verhoogd kans op bijwerkingen en dat is voor mij belangrijk.
Maar die QR code voor toegang is de weg naar een andere samenleving....en het gaat door en door onder het mom van gezondheid, klimaat verandering en milieu. Iedereen moet een code, dat is het doel. Daaraan gekoppeld zul je een persoonlijk milieubelasting label krijgen. We gaan van de smart phone naar een smart samenleving. En dat heeft wel met koffie te maken want de brander kan niet zonder consequenties aan en het koffieapparaat heeft ook wat nodig dat het milieu belast.

Let maar op, over een paar jaar zullen de laatste weigeraars een QR code aangeboden krijgen onder het mom van "jullie moeten het virus al gehad hebben dus immuniteit is opgebouwd, hier is je toegangsbewijs". Just saying...

Het zijn niet mijn woorden maar van de leiders die samenkomen in Davos, Zwitserland. Kan iedereen zelf allemaal opzoeken.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

892

bobbee schreef:Als de regering om wat voor reden dan ook een QR code geeft om je mee te laten doen aan de maatschappij om je medische gegevens te checken en wie weet wat nog meer erbij komt, dan is er iets om je druk over te maken..
Bobbee, je slaat de spijker op de kop. Kon het niet beter omschrijven,.want dat is precies waar het omgaat. Complotdenkers, frikadellen, tokkie etc. ipv een goed maatschappelijke dialoog.

Begin jaren 80 in het allereerste studie jaar moest ik 2 semesters sociologie volgen, dat werd toen gegeven door prof. Peter Hoefnagels (zie nu dat hij in 2011 overleden is). En die sprak tijdens een college (ergens in 1981 of 82)de woorden uit: "alle macht begint bij registratie". 40 jaar later ben ik dat nog steeds niet vergeten. Vond hem prettig lesgeven.

Afbeelding

893
Bob krijgt hoe dan ook gelijk.

1) de voorspelling inzake 'de leiders in Davos' (al dan niet een antisemitische dog whistle) komt uit
-> gelijk

2) het valt reuze mede
-> dankzij Bob's tijdige waarschuwingen, dus toch gelijk gehad
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

894
fransg schreef:Bob krijgt hoe dan ook gelijk.

1) de voorspelling inzake 'de leiders in Davos' (al dan niet een antisemitische dog whistle) komt uit
-> gelijk

2) het valt reuze mede
-> dankzij Bob's tijdige waarschuwingen, dus toch gelijk gehad
Ik wil geen gelijk hoor. We zitten samen in deze situatie, iedereen wereldwijd en de toekomst is iets om over te praten en bewust mee om te gaan vind ik want het is nogal groots. Ik weet niet wat de plannen zijn met die QR code maar het krijgt en vreemde wending en neemt heel veel ruimte in.

Of bedoel je dat ik het net zo goed kan laten gaan want als individu iets roepen maakt toch 3x niks uit.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

895

gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Als de regering om wat voor reden dan ook een QR code geeft om je mee te laten doen aan de maatschappij om je medische gegevens te checken en wie weet wat nog meer erbij komt, dan is er iets om je druk over te maken..
Bobbee, je slaat de spijker op de kop. Kon het niet beter omschrijven,.want dat is precies waar het omgaat. Complotdenkers, frikadellen, tokkie etc. ipv een goed maatschappelijke dialoog.

Begin jaren 80 in het allereerste studie jaar moest ik 2 semesters sociologie volgen, dat werd toen gegeven door prof. Peter Hoefnagels (zie nu dat hij in 2011 overleden is). En die sprak tijdens een college (ergens in 1981 of 82)de woorden uit: "alle macht begint bij registratie". 40 jaar later ben ik dat nog steeds niet vergeten. Vond hem prettig lesgeven.

Afbeelding
Alle macht begint bij registratie....ja. Ik begrijp het.

De dialoog is ons grote goed. Beste om dat te koesteren.

896
Op de website van ons Atlas theater te Emmen lees je dit:

"...een coronatoegangsbewijs nodig. Dit kan een negatieve testuitslag zijn, een vaccinatiebewijs of een bewijs dat je hersteld bent van corona. Deze zet je met de CoronaCheck-app om in een QR-code die je samen met je identiteitsbewijs bij de controle aan ons laat zien om toegang te krijgen tot het theater."

Dit is geen toneelstuk...

897
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 17:40Ik wil geen gelijk hoor.
Maar je krijgt het wel ;-)
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 17:40Ik weet niet wat de plannen zijn met die QR code
Ik vind het wel een goed idee waarmee het simpel te vervalsen papieren inentingsbewijs wordt vervangen.

Voorlopig zit er geen andere informatie in.

Natuurlijk kan er eventueel later méér op diezelfde manier worden opgeslagen en bijgehouden.

Vroeger had je telefoonboeken waarin van 'iedereen' de naam, het adres en telefoonnummer stond, tenzij men een 'geheim nummer' had.

Nu is dat bijvoorbeeld gelukkig niet meer zo. Verbeterde privacy.

Wel leveren heel veel mensen hun naam en toenaam, adres, verblijfplaats op vakantie, kennissenkring en familiegegevens over aan Facebook, Instagram etc.

Deels dezelfde mensen die soms ineens wel op hun privacy zijn gesteld.

We zouden op verstandige mensen moeten stemmen. Maar waar vind je verstandige mensen die de politiek in willen.
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 17:40 Of bedoel je dat ik het net zo goed kan laten gaan want als individu iets roepen maakt toch 3x niks uit.
Ik verbaas mij erover dat de diverse standpunten al in uiterst pril stadium zijn bepaald, misschien door de mensen zelf, misschien door omstandigheden en daar is verder helemaal niks aan te doen, geen bericht helpt daaraan want ieder gaat pas 'aan' als er een bericht voorbijkomt dat het reeds ingepantserde standpunt bevestigt.

Het blijft leuk om een standpunt uit te dragen vind ik (zeker indien men gelijk heeft) maar het heeft verder geen enkel effect.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

899
fransg schreef:
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 17:40Ik wil geen gelijk hoor.
Maar je krijgt het wel ;-)
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 17:40Ik weet niet wat de plannen zijn met die QR code
Ik vind het wel een goed idee waarmee het simpel te vervalsen papieren inentingsbewijs wordt vervangen.

Voorlopig zit er geen andere informatie in.

Natuurlijk kan er eventueel later méér op diezelfde manier worden opgeslagen en bijgehouden.

Vroeger had je telefoonboeken waarin van 'iedereen' de naam, het adres en telefoonnummer stond, tenzij men een 'geheim nummer' had.

Nu is dat bijvoorbeeld gelukkig niet meer zo. Verbeterde privacy.

Wel leveren heel veel mensen hun naam en toenaam, adres, verblijfplaats op vakantie, kennissenkring en familiegegevens over aan Facebook, Instagram etc.

Deels dezelfde mensen die soms ineens wel op hun privacy zijn gesteld.

We zouden op verstandige mensen moeten stemmen. Maar waar vind je verstandige mensen die de politiek in willen.
bobbee schreef: ma 06 sep 2021, 17:40 Of bedoel je dat ik het net zo goed kan laten gaan want als individu iets roepen maakt toch 3x niks uit.
Ik verbaas mij erover dat de diverse standpunten al in uiterst pril stadium zijn bepaald, misschien door de mensen zelf, misschien door omstandigheden en daar is verder helemaal niks aan te doen, geen bericht helpt daaraan want ieder gaat pas 'aan' als er een bericht voorbijkomt dat het reeds ingepantserde standpunt bevestigt.

Het blijft leuk om een standpunt uit te dragen vind ik (zeker indien men gelijk heeft) maar het heeft verder geen enkel effect.
Ja maf is dat wel. Iemand kan schreeuwen en dat haalt niks uit maar ergens begint de samenleving waar wij net zoveel aandeel in hebben als onze buurman maar de QR code bepaalt dalijk meer en meer. Het is nu al niet alleen opslaan van de genoemde medische gegevens maar toegang tot van alles is wat het ding bepaalt.

900
Dirk Jan schreef:Dat is een slecht toneelstuk. Bobbee, jouw situatie begrijp ik volkomen. Ook al ben ik gevaccineerd, ik wil geen CoronaCheck-app / QR-code gebruiken.
Ik vind dit nou juist zo fijn en belangrijk. Gewoon erover hebben en ook als je het niet met elkaar eens bent of deels een ander standpunt hebt.
Afbeelding