Re: Koffie in de krant of op het web

941
100% mee eens. Wijsheid komt met de jaren, en ik bedoel daarmee ik was ooit ook zo verbolgen over het ontdekken van nog "betere" koffie....
Nu niet meer want mijn koffie is supergoed en lekker.
Ik vind filmpjes zoals die van Lance wel leuk om nieuwe apparatuur te ontdekken. Behoorlijk tegenstrijdig wat ik hier schrijf maar denk dat nieuwe apparatuur ook onderdeel is van de hobby. Die dopamine kick als je nieuwe spullen pakt is ook lekker.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

Re: Koffie in de krant of op het web

943
Je ziet de invloed van zijn influencing nog het meest in de Amerikaanse gedomineerde communities op Discord. En vaak doen ze er daar nog een schepje bovenop.
Wat ze daar brouwen als espresso heeft weinig meer van doen met het originele Italiaanse bakkie.
Met hun focus op clarity is alsof ze proberen een filterkoffie te brouwen met een espressoapparaat.
En omdat dat niet logisch is, is het niet verrassend dat de tegenbeweging nu is ingezet met stepdown filtermandjes om weer wat meer balans en mondgevoel terug te krijgen, minder helder, meer balans, minder zuur, zoeter en meer body en crema.
Wat een wereld 😂
Meticulous Espresso × etzMAX LM × Hedone Honne × Pietro Probrewing × Superkop