EK carrier - zelf schuren of toch van Frank kopen?

1
Nu sinds een paar weken trotse eigenaar van een EK43S voor de dagelijkse espresso en filter. Hiervoor een Mazzer Major gebruikt, maar die stond voor geen meter op de koffietafel en ik was het geklepper van de doser wel een beetje zat. Dus van mn vriendin toestemming gekregen om naar een nieuwe molen te kijken. De Niche viel af: "die komt er niet in, raar Senseo ding", de monoliths werden afgekeurd: "net een telescoop, dat is toch niet voor koffie", maar de EK viel in de smaak, helemaal omdat 'ie in 't zwart erg lekker matched bij 't espressoapparaat.

Goed. Voor zover de inleiding. Nu de hamvraag: waarschijnlijk heeft de maler baat bij 't uitlijnen van de carrier. Dit kan ik zelf doen met wat schuurpapier en een lege zaterdag, of ik kan een perfect exemplaar bij Titus kopen. Kosten: ongeveer €300.

Heeft iemand zelf zijn carrier opgeschuurd? Wat was het resultaat? Ben ik een ontzettende sukkel als ik 't niet eerst zelf probeer, of moet ik die drager direct op eBay zetten en mn schuurpapier in de schuur laten?