Vlekjes op de drip tray weg krijgen

1
Beetje gekke vraag misschien, maar ik heb bij mijn Profitec pro 700 een plek waar steeds een grote druppel water komt te liggen op de drip tray, vlak onder het uitlaatstuk van de E61 groep. Na verloop van tijd is er een soort vlek/afdruk op het chroom ontstaan, precies op die plek. Al poets ik flink met warm water en afwasmiddel, je blijft het altijd zien. Misschien ben ik gewoon obsessief zuinig op m'n spullen maar heeft iemand de gouden tip om deze vlek weg te krijgen?
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Re: Vlekjes op de drip tray weg krijgen

7
Vaatwastabletten maken inderdaad alles schoon, dat kun je voor meerdere toepassingen gebruiken. Niet ieder materiaal vind het even leuk om in de vaatwasser te gaan. Aluminium is vaak direct einde oefening. RVS kan je ook van die oppervlakte roestplekken krijgen die je er vervolgens wel weer uit kunt poetsen.

Ik heb met vaatwassers een beetje hetzelfde als met wol in de wasmachine.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

8
Ypuh schreef:Vaatwastabletten maken inderdaad alles schoon, dat kun je voor meerdere toepassingen gebruiken. Niet ieder materiaal vind het even leuk om in de vaatwasser te gaan. Aluminium is vaak direct einde oefening. RVS kan je ook van die oppervlakte roestplekken krijgen die je er vervolgens wel weer uit kunt poetsen.

Ik heb met vaatwassers een beetje hetzelfde als met wol in de wasmachine.
Als de vaatwasser roest heeft op de draadmanden kan die roest inderdaad ook op bestek terecht komen.

Wol roest gelukkig niet maar is ook niet dol op wasmachines
Afbeelding

10
Uiteindelijk ben ik als eerste voor de tip van PTI gegaan en ik heb dus een flesje belgom gekocht. De vlekjes verdwijnen als sneeuw voor de zon! Super blij mee, en ben eigenlijk een beetje verslaafd aan het raken aan het poetsen van mijn machine nu! :D
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021