Na de Wafo nu een Weber Workshop unifilter filterbakje. Buigt niet door, 1,2mm dik. Dat zou minder breuk en channeling tot gevolg hebben. Tja.
Als ik me dat filmpje van Frans voor de geest haal zet de puck trouwens pas uit nadat de druk er af gaat?
Re: Weber unibasket
2Ik heb geen last van breuk en kanalisering
Terwijl ik geeneens een van de nieuwste vindingen heb
Terwijl ik geeneens een van de nieuwste vindingen heb
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?
️
️Re: Weber unibasket
4We hebben het hier vaak over marginale verbeteringen of soms ook niet. Die weber portafilter of WAFO mandjes, dat is erg veel geld voor weinig verbetering tov een IMS of VST mandje. Maar leuk hebbedingetje als je je geld toch uit moet geven en je weet niet waaraan en je nog kan je nog herinneren dat je een duur espressomachine hebt staan.
️
️Re: Weber unibasket
5https://www.youtube.com/@palefire/searc ... ransparentgilleko B. schreef: do 12 jan 2023, 13:51 Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7De link gaat naar jouw YouTube kanaal. Klopt dat of moest hij naar een filmpje gaan?fransg schreef:https://www.youtube.com/@palefire/searc ... ransparentgilleko B. schreef: do 12 jan 2023, 13:51 Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
8de link leidt naar een aantal van mijn clips met 'transparent' erin, dat omvat de video's met transparant portafiltervw aarin je kunt zie hoe de puck zich gedraagt onder druk.bobbee schreef: do 12 jan 2023, 21:04De link gaat naar jouw YouTube kanaal. Klopt dat of moest hij naar een filmpje gaan?fransg schreef:https://www.youtube.com/@palefire/searc ... ransparentgilleko B. schreef: do 12 jan 2023, 13:51 Is dat zo, door vocht zet de puck uit, met druk wordt het water erdoorheen geperst, wordt tijdens dat proces de uitzetting van de puck geheel tegen gegaan?
krijg je die lijst niet te zien?
als die lijst is uitgeput staan daaronder weer andere clips maar die vallen buiten de 'transparent' opzoek
9Nee, ik krijg alleen zweefvliegen filmpjes te zien. Maar het is nu duidelijk dus prima. De filmpjes die je bedoelt ken ik natuurlijk 

Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
10Ik had het filmpje al eens in verleden angeschaut, en nu weer, die uitvinding van meneer Tije wiens idee later is gejat volgens mij. Eigenlijk ben ik via kostverlorenvaart en youtube/video op koffiepraat terecht gekomen. Ik zie de puck niet uitzetten tijdens de extractie, maar het zijn vele extracties na elkaar. Het uitzetten van de puck daarna zie ik denk ik een beetje.
Bij de LMLM staat de schroef er duidelijk in!!
️
Bij de LMLM staat de schroef er duidelijk in!!
️