Heeft iemand wel eens een pH gemeten van licht en donker gebrande espresso.
Zou me niet verbazen als er een significant verschil aanwezig is.
Re: pH verschil tussen third wave en lekkere koffie
2En waarom zou third wave dan geen lekkere koffie zijn?
Oude supermarkt meuk die slecht gezet is is pas slechte koffie.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60
3Omdat dat een kwestie van smaak is... Ik ben het bijvoorbeeld roerend eens met Cremalover. Gewoon persoonlijke voorkeur.Erik82 schreef:En waarom zou third wave dan geen lekkere koffie zijn?
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta
4Niet gelijk happen ErikErik82 schreef: di 05 dec 2023, 18:59 En waarom zou third wave dan geen lekkere koffie zijn?

Maar vraag was wel serieus bedoeld.
5Third Wave is toch een deel van de evolutie die te maken met verbeterde techniek. Ik zie de causaliteit met licht en donkere koffiebonen niet.
️

6Ik dacht dat die causaliteit er wel was, maar ik kan het zeker mis hebben uiteraard.gilleko B. schreef:Third Wave is toch een deel van de evolutie die te maken met verbeterde techniek. Ik zie de causaliteit met licht en donkere koffiebonen niet.
️
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 | Mazzer Philos
7LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
8[Edit]] Frans was net iets eerder.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™
9Genau, dus donker gebrande bonen kunnen goed zijn ( ogv consistente en bestendige proefmethode), en licht gebrande ook. Dat daar verschil tussen is, klaro. Dan daarna kun je nog bepalen of je het lekker vindt (uiteindelijke gaat het daar om). Het zal aan mijn onkunde liggen, maar volgens mij mis ik de boot hier.
️