Even voorstellen
Geplaatst: wo 24 jun 2026, 10:39
Hallo allemaal!
Ik ben Tom uit het mooie Brabant. Sinds een jaar of 3 ben ik ook verslingerd aan de hobby van koffie, en dan met name espresso. Nadat ik al langer uitgekeken was op de koffie van mijn volautomaat, kreeg ik een bakje bij een kennis welke was gezet met een Sage Barista Express. Wat was dat een smaaksensatie - dat wilde ik ook! Inmiddels weet ik dat het nog veel beter kan, maar dus een jaar of 3 geleden begonnen met een eigen Sage machine. Van het een kwam het ander, en zo toch naar een losse machine en maler gegaan. Hierbij bleef de efficientie van een thermoblock mij erg intrigeren, waardoor mijn setup nu sinds kort uit een Quick Mill Pop tesamen met een Timemore 078s bestaat.
Ik blijf het een erg leuke hobby vinden en leer nog elke dag. Ik denk ook dat er nog een hoop extra uit mijn dagelijkse bakje te halen valt. Via een hoop gegoogle over koffie stuitte ik recent op dit forum en vond het erg leuk om jullie ervaringen en vragen te lezen. Dank jullie wel voor alle nuttige info die op dit forum te vinden is.
Tom
Ik ben Tom uit het mooie Brabant. Sinds een jaar of 3 ben ik ook verslingerd aan de hobby van koffie, en dan met name espresso. Nadat ik al langer uitgekeken was op de koffie van mijn volautomaat, kreeg ik een bakje bij een kennis welke was gezet met een Sage Barista Express. Wat was dat een smaaksensatie - dat wilde ik ook! Inmiddels weet ik dat het nog veel beter kan, maar dus een jaar of 3 geleden begonnen met een eigen Sage machine. Van het een kwam het ander, en zo toch naar een losse machine en maler gegaan. Hierbij bleef de efficientie van een thermoblock mij erg intrigeren, waardoor mijn setup nu sinds kort uit een Quick Mill Pop tesamen met een Timemore 078s bestaat.
Ik blijf het een erg leuke hobby vinden en leer nog elke dag. Ik denk ook dat er nog een hoop extra uit mijn dagelijkse bakje te halen valt. Via een hoop gegoogle over koffie stuitte ik recent op dit forum en vond het erg leuk om jullie ervaringen en vragen te lezen. Dank jullie wel voor alle nuttige info die op dit forum te vinden is.
Tom