Beste mede-koffie liefhebbers,
Ik heb net een La Pavoni Professional A1 uit 2004 gereviceerd. Nu komt deze van de zolder uit de winkel waar ik werk dus de losse onderdelen (filter(s),douchezeef, filterhouder) zijn een beetje bij elkaar gesprokkeld. Nu is mijn vraag of iemand misschien weet of er veel verschillende type filters zijn voor deze machine. Het filter past namelijk wel in het filterhouder maar ik krijg vervolgens de filterhouder niet meer in de kop. Als ik het filter eruit haalt past ie er precies in (met douchezeef)) en als ik de douchezeef eruit haal en de filterdrager met filter erin doe past ie ook mooi. Tot nu toe is mijn conclusie dat ik het verkeerde filter erin heb zitten. Maar volgens degene van wie ik het filter heb is het de juiste. Ik heb het gevoel dat ik iets ontzettend doms doe maar ik kan maar niet ontdekken wat.
Ik kijk er al een tijdje gretig naar uit om deze mooie machine uit te proberen en een mooie antieke (quickmill 050?) molen erbij te kopen.
Hierbij jullie hulp gevraagd.
Bij voorbaat dank, groeten Lucas.
Re: La Pavoni filter
2Kijk hier eens: http://www.pavoniexpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het niet zo dat de douche op z'n plaats wordt gehouden door de rubber ring, en dat je deze op z'n plaats zet door de pf met filter in de machine vast te zetten? Op die manier gaat dan de douche het laatste stukje omhoog?
Is het niet zo dat de douche op z'n plaats wordt gehouden door de rubber ring, en dat je deze op z'n plaats zet door de pf met filter in de machine vast te zetten? Op die manier gaat dan de douche het laatste stukje omhoog?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3Zojuist ontdekt dat er een nieuw en een oud filter is voor de Pavoni. Zou iemand bij kunnen uitleggen wat de definitie is van een nieuw filter voor de Pavoni?
Bedankt voor de tip Spironski!
Bedankt voor de tip Spironski!
4Je hebt een nieuw filter nodig want je Pavoni is uit 2004 en is dus gloednieuw.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
5Dat is dus het rare, ik heb een nieuw filter. Het is een filter met een rond randje...
Ik heb het idee dat als ie een platte rand zou hebben dattie dan wel zou passen.
Ik heb het idee dat als ie een platte rand zou hebben dattie dan wel zou passen.