siemens S20 wil geen koffie geven

1
Hoi..
Onze S20 geeft weer geen koffie. :o
De machine is 3 jaar oud en gaf een klein jaar geleden telkens een lastige storing.

Aanzetten gaat altijd goed en de machine komt gewoon ready.
Dus hij spoelt een beetje en dan brand het ready lampje en kun je normaal koffie tappen.

Er gebeurde daarna eigenlijk 2 verschillende zaken.

1. Of je hoort de machine draaien maar niet malen.
het gaat met een redelijk luide klik gepaard en verder gebeurt er dus niets..
Je kunt dan weer op tappen drukken en meestal gebeurt er dan dus weer hetzelfde rondje..
Ik zie geen extra vloeistof of koffie in het afval gedeelte..

2. Of je hoort de maler de normale hoeveelheid malen en dan zodra de machine koffie zou moeten geven geeft hij aan dat de koffie op is.
Je moet dan dus met het schepje poeder bijvoegen.
Als je dan weer op de tap knop drukt hoor je weer een hoeveel heid gemaald worden maar weer geeft de machine dat de bonen op zijn..
Natuurlijk zit er ruim voldoende in.
Het gemaalde valt dan los in de opvang bak net voor de contacten (niet in het koffie proppen bekertje)

Het gaat heel soms nog goed maar dan kan het 2e kopje weer fout gaan..
Ik heb de brouwer al weer eens uitgenomen en onder de kraan grondig gespoeld.
Verder kan ik vrij eenvoudig de bewegingen heen en weer bewegen.

Zoals ik begon was dit probleem een klein jaar geleden ook aanwezig.
Ik heb toen een nieuwe seal set gekocht voor 50 euro en deze geplaatst..
Daarna deed het het best wel vaak gewoon goed en afgelopen maanden eigenlijk foutloos..
Nu begint de ellende opnieuw maar ik kan toch niet geloven dat de seal set weer vervangen moet worden..

Heeft iemand een idee wat er nu echt aan de hand is??
Als service monteur met voldoende gereedschap mag zo'n machine toch niet van mij winnen :lol: en wil ik gewoon mijn kopje koffie :twisted: ..

Benno

Re: siemens S20 wil geen koffie geven

2
Hoi Benno!

Heb je je machine al eens open gemaakt en de zetgroep eruit gehaald om te reinigen?
Ook de "tuitjes" kan je openen en reinigen voor het geval daar een verstopping in zou zitten.

Succes!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Re: siemens S20 wil geen koffie geven

3
Met zet groep verwacht ik dat je de brouwer eenheid aan de rechterkant achter het deurtje bedoeld.
zoals ik al schreef heb ik die herhaaldelijk gereinigd en gespoeld..
Ook een keer alle rubbers vervangen..

Nu helpt dat dus niet meer..

Met tuitjes zal je de uitgangen bedoelen..
WE gebruiken hem eigenlijk alleen voor de koffie maar maken de zaak met tabletten en antikalk voeistof zeker 1x per maand schoon..
Heel soms doet hij het wel en dan stroomt er gewoon de normale hoeveelheid door..
Dus ik verwacht geen verstopping in de tuitjes maar dat het maal en brouw gedeelte niet zijn volledige slagen kan doen..
Maar hoe en wat weet ik dus niet..

Hoe weet de machine bv dat de bonen op zijn???

Benno