Mazzer temmen

1
Mijn Mazzer heeft enorm last van statische koffie.Waarschijnlijk door de wrijving met de lucht.
Een OEM screen heb ik slechte ervaringen mee.Molen liep vast omdat de koffie zich voor het scherm ophoopte.

Heb er nu wat draadjes voorgezet.Grotere openingen dan bij het officiele screentje.
Afbeelding

Werkt perfect.
Uiteraard zit hier ook weer een nadeel aan vast.Uitborstelen van de chute gaat nu moeilijker.Maar erg veel blijft er niet achter hangen.

Het ijzerdraad zit altijd bij de plastc vuilniszakken.Met wit plastic er om heen.Dit moet je er ff afsmelten.Kost dus niks en altijd in huis.

Misschien iets voor andere Mazzer gebruikers.
Laatst gewijzigd door cremalover op ma 18 mar 2013, 14:45, 3 keer totaal gewijzigd.

Re: Mazzer temmen

2
Leuke mod. Bij single-dosen is RDT perfect (Ross Droplet Technique) en ook alle statische lading verdwenen.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

Re: Mazzer temmen

3
Ik heb zelden last van statisch maalsel. Maar dat zal komen door mijn keukentje van een eeuw oud: geen afzuiging, geen verwarming, vochtig genoeg dus.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder