lelit pl042em

1
Heb twee volautomatische gehad van saeco maar sinds gisteren mijn eerste half automaat van lelit binnen gekregen.
qua design al ontzettend mooi en een parel in mijn keuken. Ik ontving hem en pakte hem uit en zag gemalen koffie bij mijn nieuwe machine. Dus ik dacht hee gebruikt? Nee dit is geen massa productie er zat een Italiaans test rapport bij welke alle functies afgaat voordat het verkocht wordt. Beter dan al die massa productie.
Mijn eerste espresso lukte direct. Pakte tegen de 9 bar en dat schijnt goed te zijn. Wat een machine en was een kwaliteit. Met mijn saeco lukte het nooit om melk op de schuimen deze maakt halfvolle melk zelfs schuimend.
Ese servings pakt deze machine ook. De maler werkt erg nauwkeurig en maakt weinig lawaai.
machine is snel opgewarmd en blijft doordat er veel messing inzit lang warm. Ik heb er 508 euro voor betaald maar dat is in dit segment redelijk goedkoop. Merk lelit is hier onbekend maar in Italië en omstreken een van de top merken.

Re: lelit pl042em

3
En dat voor een matige machine met een ingebouwde prutmaler waar je ESE-servings in kunt doen die nog waardelozer zijn. En dat wordt dan als goed omschreven :mrgreen: .
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

Re: lelit pl042em

4
Kom op jongens, laat iemand ook eens gewoon blij zijn met z'n aankoop!

Standupray, goede keuze om voor een halfautomaat te gaan. Had je het Beginnertopic al gelezen?
Lelit is op het forum heus niet onbekend hoor. Volgens mij zit er in deze machine het conische Tre Spade maalwerk? Is helemaal niet zo verkeerd.
Ik ben het er wel mee eens dat je ESE beter kan laten voor wat het is. Het is vooral makkelijk, maar je zal er nooit het resultaat mee krijgen van versgemalen, verse boontjes. Succes!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder