Hallo,
Sinds kort ben ik naast mijn Jura C65 ook in het bezit van een Melitta cafeo solo. Het apparaat heb ik op marktplaats gekocht (als bijna niet gebruikt). Toen het apparaat binnenkwam was dat alles behalve waar. De machine is inmiddels geheel gereinigd met tabletten en alle mikmak. Maar het maalsel blijft grove. De koffie is ook lang niet zo sterk als mijn Jura. Ik vermoed iets met de maler maar ben er nog niet helemaal achter. Weet iemand hier misschien de oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt!
Re: Melitta cafeo solo enkel grove maling
2Je kunt de maler fijner afstellen. Een dealer/onderhoudsshop kan dat evt ook voor je doen.
Volgens mij een standaard maler voor Eugster frismag machines, zijn vast ook instructiefilmpjes van.
Als afstellen niet lukt, zou het kunnen zijn dat de maler versleten is. Dat is normaliter niet vóór ca. 10000 kopjes. Nieuwe malers zijn ook te koop en in te bouwen.
Succes!
Volgens mij een standaard maler voor Eugster frismag machines, zijn vast ook instructiefilmpjes van.
Als afstellen niet lukt, zou het kunnen zijn dat de maler versleten is. Dat is normaliter niet vóór ca. 10000 kopjes. Nieuwe malers zijn ook te koop en in te bouwen.
Succes!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30