Voor wat betreft de maler bestaat er eigenlijk geen "beste", wel een beste voor jou. Wij kunnen je hiermee helpen als we een goed idee hebben van:
Je gebruik: ga je vooral espresso drinken?
Je budget: Reserveer circa de helft tot een derde van je budget voor je maler, deze is zeer belangrijk voor je consistentie van je proces. Bovendien zou je hem heel lang kunnen gebruiken, malers van eigenlijk nooit kapot. Ik proef dat je rond 1000 euro budget zit, maler van rond 400 euro.
Je proces: hoe gemakkelijk wil je het jezelf maken? Malers met een voorraad bonen in de hopper met tijdsinstelling gooien bij benadering bij elke dosering evenveel gebakken koffie in je portafilter. Soort handig, als je wat meer eisen stelt kun je een single dose malers overwegen, die vraagt vaak meer interactie-tijd-moeite.
Ik proef bij bovenstaande aannames dat een setje van een Quickmill 820 (zelfde esthetiek als de 3035) en 1 van de vele Eureka malers of een DF64 een goede start voor je zou kunnen zijn.
Als je kunt wachten, verwacht ik dat iemand ook wel eens een Timemore 64S te koop zou kunnen hebben, hint-hint.
En als je tweedehands overweegt dan kun je hier op het forum van heel erg goed slagen.
Re: Quickmill PID flow 3035
11Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™