Re: Quickmill PID flow 3035

11
Voor wat betreft de maler bestaat er eigenlijk geen "beste", wel een beste voor jou. Wij kunnen je hiermee helpen als we een goed idee hebben van:
Je gebruik: ga je vooral espresso drinken?
Je budget: Reserveer circa de helft tot een derde van je budget voor je maler, deze is zeer belangrijk voor je consistentie van je proces. Bovendien zou je hem heel lang kunnen gebruiken, malers van eigenlijk nooit kapot. Ik proef dat je rond 1000 euro budget zit, maler van rond 400 euro.
Je proces: hoe gemakkelijk wil je het jezelf maken? Malers met een voorraad bonen in de hopper met tijdsinstelling gooien bij benadering bij elke dosering evenveel gebakken koffie in je portafilter. Soort handig, als je wat meer eisen stelt kun je een single dose malers overwegen, die vraagt vaak meer interactie-tijd-moeite.

Ik proef bij bovenstaande aannames dat een setje van een Quickmill 820 (zelfde esthetiek als de 3035) en 1 van de vele Eureka malers of een DF64 een goede start voor je zou kunnen zijn.

Als je kunt wachten, verwacht ik dat iemand ook wel eens een Timemore 64S te koop zou kunnen hebben, hint-hint.

En als je tweedehands overweegt dan kun je hier op het forum van heel erg goed slagen.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

15
ErikvW schreef:Voor wat betreft de maler bestaat er eigenlijk geen "beste", wel een beste voor jou. Wij kunnen je hiermee helpen als we een goed idee hebben van:
Je budget: Reserveer circa de helft tot een derde van je budget voor je maler, deze is zeer belangrijk voor je consistentie van je proces. Bovendien zou je hem heel lang kunnen gebruiken, malers van eigenlijk nooit kapot. Ik proef dat je rond 1000 euro budget zit, maler van rond 400 euro.
Je proces: hoe gemakkelijk wil je het jezelf maken? Malers met een voorraad bonen in de hopper met tijdsinstelling gooien bij benadering bij elke dosering evenveel gebakken koffie in je portafilter. Soort handig, als je wat meer eisen stelt kun je een single dose malers overwegen, die vraagt vaak meer interactie-tijd-moeite.

Ik proef bij bovenstaande aannames dat een setje van een Quickmill 820 (zelfde esthetiek als de 3035) en 1 van de vele Eureka malers of een DF64 een goede start voor je zou kunnen zijn.

Als je kunt wachten, verwacht ik dat iemand ook wel eens een Timemore 64S te koop zou kunnen hebben, hint-hint.

En als je tweedehands overweegt dan kun je hier op het forum van heel erg goed slagen.
Je schat hem aardig goed in
Afbeelding
hier heb ik wat aan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

17
De 820 overweeg ik ook inderdaad nog. Maar ik vind de 3000 dan mooier. Is dat ook een goede optie of een Letit Anna (pl41tem) met PID?

Ik zou toch ook wel graag een PID erop hebben omdat ik veel lees over wisselende warmte bij espresso.

18
ErikvW schreef:Voor wat betreft de maler bestaat er eigenlijk geen "beste", wel een beste voor jou. Wij kunnen je hiermee helpen als we een goed idee hebben van:

Ik drink voornamelijk espresso en vind het leuk om cappuccino’s te maken (beetje met art oefenen als hobby)

20
MichaelvDuuren schreef: di 02 mei 2023, 21:10 https://www.koffiewarenhuis.nl/producten/lelit-pl41tem

Met:

https://www.vanpommeren.nl/Koffiemolens ... -mat-zwart

Kom ik dan beter uit de verf?

Volgens mijn bescheiden kennis is dit een stuk beter, ben benieuwd wat anderen die er meer verstand van hebben, dit vinden
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder