Re: Prangende vraag over nieuwe Lelit MaraX: terugsturen of repareren?

11
Als Han t aandurft zou ik er wel voor gaan! Zelf de MaraX bij Han toendertijd gekocht en erg blij mee geweest. Han heeft er wel verstand van, als je het dus niet zelf durft kan je gewoon even bij hem langs en verhelpt hij het wss waar je bij staat. Maar met twee man (een die de machine vast houd) en jij die het stuk voorzichtig terug buigt zou ook moeten lukken. Succes iig! Mooie machine
Linea Mini R Zwart - Sculptor 078S Zwart - Specialita Mat Zwart

12
Bedankt allemaal.

Tja verschillende adviezen, die meerdere richtingen opgaan. Maar dat maakt zo’n forum ook juist zo boeiend.

Dit bedrijf had eenmalig deze machine te koop, omdat ze losse retourkansjes inkopen. Ik kan hem dus niet inwisselen voor een ander exemplaar.

Ik denk dat ik hem morgen voorzichtig ga proberen recht te buigen. Eens kijken wat dat oplevert.
Als er nog mensen in Utrecht zijn die er verstand van hebben en willen helpen, dan hoor ik het graag.
Anders probeer ik het zelf te doen (met mijn man samen).

Ik zal de machine zelf dan ook even testen, want dat heb ik nog niet gedaan. 🫣

13
Ik zou nog wel even zeiken over de schade tegen de verkoper. Je hebt hem weliswaar met korting gekocht vanwege een aantal krasjes, maar hij blijkt verborgen gebreken te hebben die niet cosmetisch maar structureel zijn. Dus vragen of ze hem retour willen of extra korting bieden.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

16
Poudid schreef: di 26 aug 2025, 11:42 Bedankt allemaal.

Tja verschillende adviezen, die meerdere richtingen opgaan. Maar dat maakt zo’n forum ook juist zo boeiend.

Dit bedrijf had eenmalig deze machine te koop, omdat ze losse retourkansjes inkopen. Ik kan hem dus niet inwisselen voor een ander exemplaar.

Ik denk dat ik hem morgen voorzichtig ga proberen recht te buigen. Eens kijken wat dat oplevert.
Als er nog mensen in Utrecht zijn die er verstand van hebben en willen helpen, dan hoor ik het graag.
Anders probeer ik het zelf te doen (met mijn man samen).

Ik zal de machine zelf dan ook even testen, want dat heb ik nog niet gedaan. 🫣
Ik ben er zelf nooit persoonlijk geweest, maar je hebt in Utrecht ook van Pommeren zitten? Mocht je er zelf nu niet goed mee weg komen, zouden zij je misschien nog kunnen helpen? Als het goed is, hebben zij ook een reparatie/onderhoud afdeling.

Maar dit is puur theoretisch wat ik eens op hun website heb gezien. Succes in ieder geval!
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *