blijkbaar ben ik hier op de verkeerde plek voor datgene wat ik zoek.
bedankt!
Re: Gebruikerservaring Jura Ena Micro 1
12dan is daarmee meteen de Jura voor mij afgedaan. bedankt voor deze nuttige info!Lungo schreef:Bij de Jura's kan je niet zelf de zetgroep schoonmaken. De zetgroep is niet uitneembaar. Je moet om de zoveel tijd de machine opsturen naar Jura voor een (dure) servicebeurt.
Dit was voor mij de reden om niet voor een Jura te kiezen, maar voor Nivona.
13Hoezo de verkeerde plek? We kunnen je in dit subforum over volautomaten best helpen. Volautomaten staan op dit forum niet bijzonder hoog aangeschreven bij de die-hard barista's, maar er zijn genoeg anderen die er eentje hebben en die je best kunnen helpen.
Laatst gewijzigd door Lungo op vr 07 dec 2012, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
14Zie je wel dat we je kunnen helpenNiwla schreef:dan is daarmee meteen de Jura voor mij afgedaan. bedankt voor deze nuttige info!Lungo schreef:Bij de Jura's kan je niet zelf de zetgroep schoonmaken. De zetgroep is niet uitneembaar. Je moet om de zoveel tijd de machine opsturen naar Jura voor een (dure) servicebeurt.
Dit was voor mij de reden om niet voor een Jura te kiezen, maar voor Nivona.

Kijk eens naar de Nivona machines. Ik heb een 850 en die bevalt prima. Nivona heeft hetzelfde binnenwerk als Jura, dacht ik.
15dat volautomaten (en hun toekomstige gebruikers) niet voor vol aangezien worden heb ik inmiddels gemerkt
. Vandaar mijn reactie.
de Nivona's liggen qua prijsniveau flink hoger en eigenlijk boven mijn budget
De Jura was dat eigenijk ook maar dat was voor mij te overzien. Mijn vorige machine (lees:miskoop) was 400 euro en ik zoek in beginsel iets in die categorie zonder de "poespas" van stoompijpje/heet water/melkopschuimer.

de Nivona's liggen qua prijsniveau flink hoger en eigenlijk boven mijn budget

16Laten we geen discussie beginnen over de kwaliteit van de koffie uit volautomaten vergeleken met halfautomaten. TS wil een volautomaat, dat is zijn keuze, en klaar.
Ik vraag me af wat precies het probleem was met je miskoop? Want dan kunnen we aangeven of je niet hetzelfde bij deze aankoop krijgt straks.
Ik vraag me af wat precies het probleem was met je miskoop? Want dan kunnen we aangeven of je niet hetzelfde bij deze aankoop krijgt straks.
17bedankt! Mijn miskoop was een Solac
http://www.koffiecenter.nl/product/2283 ... -4817.html
Daarvan heb ik er 2 versleten in korte tijd. De eerste zat een productiefout in. Bij de 2de raakte de zeefjes constant verstopt (ondanks het gebruik van kwaliteitskoffie en zorgvuldig gebruik) waardoor er niet meer dan 5 probleemloze kopjes achter elkaar konden worden "getapt". Daarna moest er gereedschap aan te pas komen voor (de)montage.
Deze 2de is ook retour gegaan en de koop is ongedaan gemaakt. Vandaar dat ik nu wat meer research voor ik overga tot een nieuwe aankoop. (wat ik overigens altijd doe vóór een grote aankoop maar het hier een dagaanbieding betrof
)
http://www.koffiecenter.nl/product/2283 ... -4817.html
Daarvan heb ik er 2 versleten in korte tijd. De eerste zat een productiefout in. Bij de 2de raakte de zeefjes constant verstopt (ondanks het gebruik van kwaliteitskoffie en zorgvuldig gebruik) waardoor er niet meer dan 5 probleemloze kopjes achter elkaar konden worden "getapt". Daarna moest er gereedschap aan te pas komen voor (de)montage.
Deze 2de is ook retour gegaan en de koop is ongedaan gemaakt. Vandaar dat ik nu wat meer research voor ik overga tot een nieuwe aankoop. (wat ik overigens altijd doe vóór een grote aankoop maar het hier een dagaanbieding betrof

18Behalve dat de jura's niet makkelijk zelf te onderhouden zijn, lijkt me het formaat van het water- en bonenreservoir ook niet fijn (te klein).
Nivona 850
Pede handmolen
Bodum cafetière
Pede handmolen
Bodum cafetière
19Wat je ook kan overwegen is een Melitta Solo.
Bijna hetzelfde strakke design, zelfde Eugster-Frismag zetgroep als Bosch, Siemens en Nivona, waarschijnlijk ook dezelfde maler. Ook uitneembaar voor de wekelijkse schoonmaakbeurt.
2 jaar niet schoonmaken... Brrr...
Bijna hetzelfde strakke design, zelfde Eugster-Frismag zetgroep als Bosch, Siemens en Nivona, waarschijnlijk ook dezelfde maler. Ook uitneembaar voor de wekelijkse schoonmaakbeurt.

Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30
20Deze heb ik in een eerder bericht ook genoemd als alternatief inderdaad. Bedankt voor je aanvullende infoR&B schreef:Wat je ook kan overwegen is een Melitta Solo.