Re: Schaerer coffee art plus

12
We hebben hier op het forum voldoende foto's van gedemonteerde semi's staan, en ook wel wat van superautomaten: een verschil van dag en nacht.

Maar wellicht heb jij fotootjes van een top super?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

14
the coffeeboy schreef:dan zou je best eens een volautomaat uit elkaar halen en een halfautomaat en eens een de verschillen bekijken.
Dan moet je m'n verhaaltje maar nog een keer lezen, als het kan begrijpend. :o
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

15
the coffeeboy schreef:dag en nacht verschil iemand die er iets van weet dank u wel
Nee, nu ben jijzelf blijkbaar onwetend. Ik heb het, zoals ik al schreef, over de foto's die we hier op het forum al kennen: de plastic werkjes van de Supers tegenover het bronzen binnenwerk van veel Semi's. Je hoeft geen expert te zijn om dat verschil te zien, dank je wel.
Daarom vroeg ik ook of jij wellicht een foto kon laten zien van het binnenwerk van zo'n top-super waar jij het over hebt. Blijkbaar is dat van een andere klasse, en dat wel ik wel eens zien.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

17
Leuk, ik ben erg benieuwd! De toon is af en toe wat schamper over die "andere" machines, maar intussen zien we wel graag pracht foto's van mooie koffiemachines natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

18
Ter verduidelijking hier wat voorbeelden van fotootjes waarover ik schreef.

Dit:
cimbali onderdelen a (Medium).jpg
tegenover dit:
5400-achtera.jpg

... vind ik best een groot verschil ;) .

19
Ja vind ik ook. De Cimbali lijkt me een pracht opknap-project, oerdegelijk ding, koperen leidingen. Die andere ziet er super compact uit. Met heel veel draden en slangetjes, bakjes en containers lijkt het me een lastig karwij om te onderhouden. Weinig ruimte om te manoeuvreren. Ik bewonder de servicemonteur maar benijd 'm niet.

Die compacte heeft wat weg van een kleine NASA satelliet, de Cimbali van een oude locomotief.

Ik kan me voorstellen dat jij het vernuft van de compacte leuker vindt, ik word enthousiast van de oude beproefde degelijkheid van de lompere machine.
Laatst gewijzigd door fransg op za 14 dec 2013, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino