Re: Man en mes

274
Coticule is erg leuk inderdaad, maar vergt wel wat vaardigheid en inzicht in de slurry (waarvoor je een slurry steentje nodig hebt). Maar voor de prijs zeker interessant. Zou voor een wat groter formaat gaat (L*B), slijpt veel fijner.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

275
fransg schreef:
256DF02B-D161-4790-BFB9-43D512656454.jpeg
Flauw van de koppenmaker, dat ‘aanscherpen’. Zo kunnen wij het ook, explosieve toename plofkraken bijvoorbeeld.
Er was ook een vurig debat om de illegale vuurwapens in de kiem te smoren, er zijn vele malen meer illegale dan legale, het fijne van de legale is dat ze daar streng kunnen handhaven bij de mensen thuis, met 3 man binnenstappen en dan zijken als de kluis van 300 kilo niet aan de grond is verankerd, welke gek gaat een kluis doorboren, die van mij staat op de eerste verdieping en is met een heftruck door het raam geschoven, een put in de vloerbedekking als gevolg, dan moet je munitie gescheiden van de wapens zijn, dat was die bij mij ook door een binnenkluis, daar stak alleen een sleuteltje in, zegt die eikel dat ze er dan wel makkelijk bij konden, dat er twee 75 kilo zware deuren voor zaten werd even over het hoofd gezien, kreeg ik een officiële reprimande die 2 jaar als het zwaard van D. me boven het zweefde.

Die 2 deurtjes kwamen nog bij die 300 kilo.

Zo, ik ga er weer van tussen, de beste wensen . . . . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

276
@3aan schreef: za 11 jan 2020, 00:46 dat er twee 75 kilo zware deuren voor zaten werd even over het hoofd gezien, kreeg ik een officiële reprimande
Ja zulke inspecties zijn vaak een klucht, hoorde ik ook van de buurman. Hij heeft alles voor elkaar en beschouwt die inspectie meer als een goede gelegenheid de inspecteurs weer eens een opfriscursus te geven. Dat ze een wapen niet moeten aanpakken op de manier die ze doen, dat ze ervanuit moeten gaan dat het geladen is en niet "u zei toch dat het niet geladen was" en dat ze zich even moeten omdraaien wanneer hij de cijfercode van de kluis intoetst, niet 'even meekijken'.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

278
Hoi Bobbee,

Hou met het slijpen rekening met edge-tracking of edge-pulling. Ik heb zelf 1 onbekend merk ooit gekocht toen ik 15 was en een naniwa 1000/3000. Ook een 8K steen bij alie bv gekocht. Vandaag mijn coticule steen gevlakt. Was erfenis van me ouwe heer en ding is denk 60jr oud. Echter zo klein alleen geschikt voor me zakmes :). Ja het is waar met een 1000 grid steen kun je ook alles echter als je de snijhoek weer aan wilt zetten ben je wel even bezig. En zo duur is een 220 grid steen ook weer niet. Wil je echt duur koop je een complete Bob Kramer bij zwilling wetstenen set.. kan je voorlopig geen koffie meer drinken.

Gisteren via MP een zwilling miyabi 7000mcd santoku opgehaald. Worden niet meer verkocht en zijn behoorlijk hard. De boning en Global G2 gaan de deur weer uit.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

279
LS.,
Ik ben net een uurtje bij Han van www.demessenslijper.nl geweest en me laten bijpraten over coticule en wat dies meer zij. Ik had mijn messenblok (4 sterren Zwilling-Henckel) meegenomen en daarbij een passend advies gevraagd. Een hele hoop fabels en folkore uit de weggeruimd en met een prima steen naar huis gefietst (35 euro).
Ook een leuke hobby!
Cheers, TY

Afbeelding

Afbeelding
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk