bobbee schreef: vr 16 dec 2022, 18:17
Het verbruik van een gezin is meer dan iemand die alleen woont. Toch gaat het per aansluiting.
Het zou zeker nog beter hebben gekund en daar heeft men ongetwijfeld ook over nagedacht maar deze regeling is onder grote druk tot stand gekomen.
Het lijkt me ook moeilijk om in te schatten hoeveel een extra kind aan energie verbruikt. Een tiener zou dan meer budget moeten hebben want die houden ervan om heel lang onder de douche te staan. De huiskamer moet even warm worden gestookt voor mij als wanneer er nog vijf mensen om mij heen zitten --- oh nee met 5 erbij hoef ik minder te stoken omdat een mens ook warmte produceert tenzij die is overleden.
Gaan de huisgenoten graag bij elkaar in een verwarmde kamer of wil iedereen zijn eigen verwarmde kamer?
Als die vijf samen in een kamer zitten dan houden zij zichzelf en elkaar warm maar als eenzame AOW'er zou ik dan extra stooksubsidie moeten krijgen, daar heb ik mijn hele leven hard voor gewerkt en die jeugd niet!
Al die dingen zouden dan heel precies moeten bepaald, liefst met een app zodat de overheid erop kan toezien waar de huisgenoten zich in huis bevinden en ga je over je stookbudget dan wordt je TikTok een dag van overheidswege stilgelegd, dan moet je het zelf maar weten