Re: Man en mes
921Ja mooi! Dat sowieso.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Wat een prachtige manier om je nerd-status te verstevigen!ErikvW schreef:"And now: for the final result!" Onder het genot van een mok Tanzania uit de Aeropress dit mooie mes uitgepakt. Ik vind hem mooi geworden, geweldig concept en LOEIscherp.ErikvW schreef: ma 15 jan 2024, 10:46 Ik was een beetje aan het rondzwerven op marktplaats en kwam zo in gesprek met een meneer (gebruikersnaam "cor") die gebruikte messen importeert en weer "tot leven" opwerkt. In alle communicatie krijg je het gevoel dat deze mijnheer ontzettend veel passie heeft voor deze insteek en ook absurd veel kennis. Slijpen doet hij in zijn beschikbare tijd, dus je hebt wat tijd om enthousiast te raken. Ik heb er een Yoshikane Nakiri besteld, die dit weekend net "af" is. Ik heb hem nog niet binnen, maar op zijn foto's is hij erg mooi. Ook het circulaire idee om staal van een dergelijke kwaliteit een extra leven te geven staat mij wel aan. Als referentie: deze is verzonden en alles 90 euro.
Mijn eerste echte Japanse, ik had al een tweetal "midrange" keukenmessen van Forged.
Tip: als je collega's je al een beetje typisch vinden omdat je zelf staat te klieren met je eigen meegebrachte koffie, dan helpt het uitpakken van een "hakbijl" niet voor het normaliseren van je imago...
Heb je een website of ziets? Ik ben wel benieuwd, misschien ook iets voor mezelf.ErikvW schreef: vr 19 jan 2024, 13:08 "And now: for the final result!" Onder het genot van een mok Tanzania uit de Aeropress dit mooie mes uitgepakt. Ik vind hem mooi geworden, geweldig concept en LOEIscherp.
https://www.marktplaats.nl/u/cor/27168705/Dirk Jan schreef: za 20 jan 2024, 14:22 Heb je een website of ziets? Ik ben wel benieuwd, misschien ook iets voor mezelf.
welk zuur gebruik je om te etsen?