PVE shower screen terug stoppen

1
PVE flink aan het lekken tijdens opwarmen.
Dus piston verwijderd.
Alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet.

Maar... Het verwijderen van shower screen was al lastig, terug stoppen lukt maar niet.
Durf niet echt met een hammer tewerk te gaan. Heb het even voorzichtig geprobeerd maar er nauwelijks plek. Dit al met een relatief kleine hamer.

Iemand nog tips?

Sent from my Pixel 3a using Tapatalk

Ponte Vecchio Export 2019 black - Eureka Specialità black - Standard & Naked PF

Re: PVE shower screen terug stoppen

3
Helaas zonder resultaat. Hij lekt nu nog meer. Zal nieuwe seals gaan bestellen.

Behalve de 3 piston seals, die seal onder de shower screen moet die ook vervangen worden?

4
Ik zou geen hamer gebruiken. Kans dat de screen indeukt en niet meer bruikbaar of monteerbaar is.
Pv op de kop zetten. En met de twee duimen tegen elkaar beginnen
Vervolgens naar elkaar toe werken.
Voor de duidelijkheid screen om te beginnen tegen de rand plaatsen en dan met de duimen eromheen duwen, gelijk de buitenband van een fiets.
Lekkage... Seals goed gemonteerd?
Seal onder screen kun je uit voorzorg vervangen
Succes

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk

5
Dank je. Heb inmiddels nieuwe seals binnen en ook een nieuw screen.
Had uiteindelijk de zuiger tool moeten gebruiken om hem terug te krijgen. Fiets band methode was wat ik probeerde. Ik zou toch genoeg kracht in de duimen moeten hebben.

Ga alle seals vervangen. Dow 111 heb ik ook binnen. Zal niet makkelijk zijn. Zal jouw avontuur ook nog eens doorlezen ivm lepeltjes methode die genoemd werd. Strakke seals en je wilt niks beschadigen.

Alleen verbaasd dat de zuiger tool een markering achterlaat op de zuiger. Daar zou toch een dopje op moeten zitten dan. Zal eens kijken of ik iets kan vinden.

En dit zal dan elk jaar moeten. Oef.

6
IK maak ook gebruik van de thee lepeltjesmethode. Dat gaat prima, mn erop letten dat de seals correct (in de juiste positie) en zonder dat een randje van een seal omklapt gemonteerd worden.
Ik ben niet van plan ieder jaar de volledige zuiger de demonteren als hij niet lekt. Kans op beschadigen /omklappen van een seal is mij hierbij te groot. Wel smeer ik om de paar maanden de zuiger door hem met "de tool" op te spannen en de zuiger vervolgens met dow in te vetten. Alleen zal je dan de shower screen moeten verwijderen :? goed voor de oefening :lol:
Succes!

7
Je bedoelt bovenkant zuiger? Smalle deel?

Heb je ook van de zuiger tool de schroef direct tegen de zuiger of heb je er iets tussen?

Ik neem aan dat je de brew unit aan de boiler laat zitten of draai je de 4 schroeven los en neemt die eruit? Lukt me niet om met schroeven draaier goede hoek te maken voor screen eraf te wippen

8
Brew unit blijft zitten.
Hevel en plastic kap eraf dan staat hij redelijk stabiel op zn kop.
Shower screen wip ik met met een smalle schroevendraaier eraf. Kan wat kracht kosten. ik maak gebruik van de rand van de cylinder om deze voorzichtig als hefboom te gebruiken.

Schroef van tool gewoon tegen de zuiger.
Ik vet na opspannen van de veer de binnenkant van de zuigermantel (cylinder) in.

9
Ah zo ja. Dat is ook een optie ja om zo indirect de seals te vetten.

Hoe krijg je die grote seal om de shower eruit? Met een priem inprikken en eruit trekken?

Overigens was bij mij de shower behoorlijk verminkt. Heb een nieuwe inmiddels. Als ik de schroevendraaier onder het dunne randje van de shower for dan gaat dat kapot.
Heb jij de schroevendraaier tegen het knikje gedaan (het deukje waarmee hij vastklikt) of ook helemaal onder de shower rand?