Re: welke espresso machine kopen

2
Hi Ben,
Dat hangt van zoveel variabelen af, misschien handig om wat meer te vertellen..

Wil je enkel Espresso/Americana kunnen maken? Wil je juist alleen melkdranken maken? Een combinatie van beide, met veel van het een of het ander?
Wat is je budget? Wat voor maler had je op het oog of heb je al?
Thuisgebruik of werk?
Moet je er ook regelmatig meerdere bakjes achter elkaar mee maken.

Afijn, je snapt het al denk ik, we hebben meer informatie nodig ;)

3
RoosW schreef: di 18 okt 2022, 19:17 Hi Ben,
Dat hangt van zoveel variabelen af, misschien handig om wat meer te vertellen..

Wil je enkel Espresso/Americana kunnen maken? Wil je juist alleen melkdranken maken? Een combinatie van beide, met veel van het een of het ander?
Wat is je budget? Wat voor maler had je op het oog of heb je al?
Thuisgebruik of werk?
Moet je er ook regelmatig meerdere bakjes achter elkaar mee maken.

Afijn, je snapt het al denk ik, we hebben meer informatie nodig ;)
ik wil graag een machine met pid 2 boilers die het liefst van rvs zijn en verwarmde zetgroep (bvb. E61) groep rond de 800/900 euro. molen heb ik
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

6
gilleko B. schreef:RVS double boilers, ECM, Profitec en LM maken die, maar zijn de duurdere modellen. Zal moeilijk worden om voor €900 een redelijke tot goede exemplaar te kopen. Je zit alleen al door die wens in het high end home consumer deel van de markt.

Afbeelding
Lelit Bianca heeft ook RVS boilers en ook het frame is van RVS! High end voor rond de 2000 euro.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

7
bobbee schreef: wo 19 okt 2022, 08:11
gilleko B. schreef:RVS double boilers, ECM, Profitec en LM maken die, maar zijn de duurdere modellen. Zal moeilijk worden om voor €900 een redelijke tot goede exemplaar te kopen. Je zit alleen al door die wens in het high end home consumer deel van de markt.

Afbeelding
Lelit Bianca heeft ook RVS boilers en ook het frame is van RVS! High end voor rond de 2000 euro.
Afbeelding
De Bianca is super qua value for money. En de V3 is soms al leverbaar voor onder de 2000 euro.
Een 2de hands V2 kan misschien een uitkomst bieden voor ben, al moet hij dan ook nog zijn budget flink ophogen.
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

8
maurice1 schreef: wo 19 okt 2022, 10:41
bobbee schreef: wo 19 okt 2022, 08:11

Afbeelding
Afbeelding
De Bianca is super qua value for money. En de V3 is soms al leverbaar voor onder de 2000 euro.
Een 2de hands V2 kan misschien een uitkomst bieden voor ben, al moet hij dan ook nog zijn budget flink ophogen.
En hoeveel budget zou er dan bij moeten? waar moet ik aan denken. ongeveer
Rocket Appartamento Compak E8
Lelit Bianca , KitchenAid - Siphon Coffee Brewer/kitchenaid grinder

10
€1.150 voor een Bianca is wel een koopje. Voor die prijs ga je geen tweede vinden. Op Marktplaats gaan ze voor €1.500-1.600.

Heb hiervoor een Rocket Evo R gehad, die ging voor €1.250 weg meende ik. Was ook wel in onberispelijke staat en had die week net een onderhoudsbeurt gehad. Geen RVS boiler (zou dat zelf ook niet direct als eis zien), maar wel een mooie, fijne en luxe machine.

Voor €800-900 is er nog steeds genoeg leuks te vinden, maar zijn de machines doorgaans wat ouder of van een merk dat iets minder hoog aangeschreven staat dan Rocket/ECM/Profitec. Een nieuwe Mara-X zou je voor ca. €1.000 wel moeten kunnen bemachtigen bij een grote dozenschuiver.

Dat zou je wel een idee moeten geven van de prijzen voor een top HX of degelijke DB machine met een E61 groep.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.