DF64V of DF83?

1
Hallo allemaal,

Ik ben nieuwe hier (heb me net voorgesteld). Ik heb mijn Quamar M80E molen vanmorgen verkocht en ben op zoek naar een Single Dose grinder voor bij mijn La Pavoni. Ook maak ik geregeld pourovers en heel soms mijn moca-potje.Nu ben ik even afhankelijk van mijn Kingrinder K6 handmolen (een geweldig ding, trouwens).

Ik heb 2 molens op mijn vizier: de nieuwe DF64V en de DF83. De DF64V lijkt me ideaal vanwege de instelbare motorsnelheid (handig voor mijn pourovers) maar de DF83 met zijn grote schijven spreken me ook heel erg aan. Beide molens zijn eenvoudig te 'verdraaien' tussen espresso en pourover, lijkt mij.

Welke van de 2 moet ik kiezen? Zijn er al ervaringsdeskundigen met deze 2 molens?
Of zijn er nog andere apparaten waar ik naar moet kijken?
La Pavoni Professional 2023 - Quamar M80E - KINGrinder K6 - V60 - Moccamaster KBG Select - Bialetti Moka Express

Re: DF64V of DF83?

3
Als ik moet kiezen: espresso maling is het belangrijkst. Ik gebruik normaal mijn handmolen voor pourover. Ik heb daar alleen niet altijd zin in. Zeker niet als ons huis vol zit en we een potje Moccamaster zetten. Dan kwam de Quamar wel goed van pas. Alleen die molen had behoorlijk veel retentie, vandaar dat ik naar een Singledoser kijk.
La Pavoni Professional 2023 - Quamar M80E - KINGrinder K6 - V60 - Moccamaster KBG Select - Bialetti Moka Express

5
Bedankt voor de tip, Bobbee! Dat van die sets schijven die je bij kunt bestellen had ik nog niet gezien.

Veel goeds gelezen over de workflow van de Niche Zero. Nu zet ik niet heel veel koffie dus workflow is niet mijn topprioriteit, wel een fijne bijkomstigheid natuurlijk. Jammer alleen van het uiterlijk maar dat is natuurlijk mijn smaak. Vorig jaar naar gekeken. Bestellen was een drama. Was niet op voorraad, geen of heel late communicatie. Echt slechte klantenservice.

De Niche Duo is nog niet leverbaar, pas eind augustus. En dan maar hopen dat dat klopt (ivm eerdere slechte ervaring met Niche).
Met beide schijven en verzenden komt ie op 679 pond. Dus zeg maar 800 euro. En dan nog 17% invoerrechten + 21% BTW. Dan komt ie op 1132 euro. Misschien reken ik een te hoog % invoerrechten, ik kan nergens terugvinden wat het nu werkelijk gaat worden. Dus maar van maximum uitgegaan. Daarnaast rekent de koerier ook nog extra kosten voor de afhandeling. Ik weet niet of ik een Niche met slechte klantenservice op afstand zo'n 1200 euro waard vind.

7
OK, dat klinkt beter. Komt ie op 1000 euro uit excl. de verwerkingskosten van de koerier. FF over nadenken. De looks worden er echter niet beter op ha!

8
Heb ook nog een ander idee gekregen na veel vergelijken:

Toch 2 machines en dan van Fellow: de Opus voor espresso en de Ode voor pourover. Zijn eigenlijk heel goedkoop maar zijn ze wel goed genoeg? James H. is enthousiast over de Ode.

10
Het schijnt dat met een hoop zegt over die koffiemaler niet nog uit moet komen, maar één ding is zeker, het is de allerbeste koffiemolen die nog niet bestaat.

VWB de niche Duo, twee setjes maalschijven is leuk, maar ik zie mezelf in de praktijk niet wekelijks meermaals van maalschijven wisselen :roll: