Joy Resolve mokapot problemen.

1
Iemand ervaring met de grootste formaat Joy Resolve voor 5-6 kops mokapot?

Het is een mokapot met doorzichtig glas aan de bovenkant. Wat ik ook probeer, het enige dat ik krijg is een soort spetterend gedruppeld door het pijpje heen.

Snap er echt niks van, vooral omdat ik met een simpel mokapotje van de Hema destijds wel gewoon lekkere koffie kon zetten.

Het bedrijf zelf contacten wordt hem niet, die zijn schijnbaar sinds afgelopen Februari failliet, haha.

Ik heb alle standaard handleidingen geprobeerd, heb fijner en grovere koffie geprobeerd, Aeropress filter ertusse of niet, koud water starten of heet water starten, Koffiebakje gevuld en aangestanot, of juist met ruimte ertussen. Losjes aangedrukt met vinger ook geprobeerd, maar om wat voor reden dan ook, er komt niks bruikbaars uit :(

Heet water klein stukje tot onder het druk- ventiel, daar zit het ook niet in. Ik snap er echt niks van.

Vuur vol open spetter ie een beetje. Zodra ik het gas ook maar iets terug draai, komt er niks meer uit. Resultaat: niet drinkbare darmklachten vloeistof.

[youtube_short]https://youtube.com/shorts/P4S56EGaH-Y? ... dXCS-PerHV[/youtube_short]

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Current gear:
Lelit Bianca V3-White - Eureka Mignon Oro "SD" - Commandante C4-Nitro+RedKlix -
Chemex - Aeropress - French Press - Mokapot (Joy/Resolve)

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

Re: Joy Resolve mokapot problemen.

6
we tigers schreef: za 06 sep 2025, 19:51 het enige dat ik kan bedenken is dat de twee helften niet goed afsluiten en dat de onderste helft niet genoeg druk kan opbouwen. Dat kan ook aan het ventieltje liggen misschien.
De helften zitten helemaal strak op elkaar en de ring is eigenlijk nog gewoon in nieuwstaat

Kan ik dat ventiel op een manier testen of iets?
Current gear:

* Allow yourself to become the best version of yourself - You deserve nothing less! *

7
Leinad schreef: za 06 sep 2025, 21:32 Ventieltje staat mogelijk open? Dat 'ie vast zit?
Is er een manier waarop ik dit kan testen? Er komt stoom uit en af en toe spetterend er een paar druppels heet water uit.
Current gear:

8
Rosanne schreef: za 06 sep 2025, 20:24 Is dat pijpje misschien verstopt?
Als ik het bovendeel ondersteboven hou en er rustig een straaltje water in kaat kopen, komt het er onder door het pijpje aan beide kanten ongeveer even snel uit. Zou dit voldoende "bewijs" zijn om dit uit te sluiten, of is er nog een andere methode misschien?
Current gear:

9
fob schreef: za 06 sep 2025, 22:25 Of sluit de ring niet goed?
De ring lijkt mij goed te zitten en doordat het ding nog amper gebruit is, de ring is in principe in haast nieuwe staat. Is er een manier waarop ik dit effectief zou kunnen testen?
Current gear:

10
Leinad schreef: za 06 sep 2025, 21:32 Ventieltje staat mogelijk open? Dat 'ie vast zit?
Is er een manier om dit te testen / zien om dit uit te sluiten?
Current gear: