Beleef Koffie: Programma update

1
Zoals jullie ongetwijfeld weten, is er tijdens Belef Koffie / Bleef Thee een zeer uitgebreid programma in het (openbare) beurstheater en de clinic room. Voor de volledigheid hier even het complete programma:

Beurstheater zaterdag 15 mei 2010
10.30 uur - 11.30 uur | Joost Leopold - Lezing "Boer zoekt bes "
11.30 uur - 12.30 uur | Peter Paul Kleiss - Masterclass Koffie & Thee Cocktails
13.30 uur - 14.30 uur | Joost Leopold - Lezing "Bitterzoet en zoutzuur in de koffie "
14.30 uur - 16.30 uur | Willem & Barend Boot Cupping sessie Panamese topkoffies + Panamese koffieboer

Beurstheater zondag 16 mei 2010
10.30 uur - 12.00 uur | Peter Hernou - Masterclass Latte Art
14.00 uur - 15.30 uur | Rob Berghmans - Masterclass Espressobar opstarten.
15.30 uur - 16.30 uur | Marcel van Zomeren - Masterclass Thee, Koffie en Spijs combinaties
17.00 uur - 18.00 uur | Masterclass Café Marakesh

Beurstheater maandag 17 mei 2010
10.00 uur - 13.00 uur | Nederlandse Theesommelier Competitie 2010
13.30 uur - 14.30 uur | Masterclass Irish Coffee door Rose van Asten en Jameson Irish Whiskey
16.30 uur - 18.00 uur | Peter Hernou - Masterclass Latte Art

Clinicroom zaterdag 15 mei 2010
Workshop Koffiemolen 10:30-11:30
Workshop Cappuccino 12:00-13:00
Workshop Latte Art 14:00-15:30
Workshop Koffie & Thee Plus 16:00-17:00

Clinicroom zondag 16 mei 2010

Clinicroom maandag 17 mei 2010

Wil je een clinic (die door Moniek Smit van Barista Company worden gegeven) volgen, wees er dan snel bij want de plaatsen zijn beperkt.

Meer informatie over de verschillende masterclasses en workshops is uiteraard ook te vinden via www.beleefkoffie.nl

Kaarten voor de clinics kun je bestellen via de website www.beleefkoffie.nl . Met behulp van de speciale Koffiepraat kortingscode, krijg je overigens een aanzienlijke korting op de toegangsprijs. Deze kortingscode is onlangs aan alle koffiepraat leden verzonden. Mocht je deze code niet hebben ontvangen, stuur dan even een e-mail naar koffiepraat@beleefkoffie.nl .
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

Re: Beleef Koffie: Programma update

3
nog even voor de duidelijkheid: alle masterclasses in het beurstheater zijn vrij toegankelijk voor iedere bezoeker van de beurs. Alleen voor de clinics moeten kaarten worden gekocht, het aantal plaatsen hiervan is beperkt.
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

4
Leuke dag gehad! Gewoon bij elke stand lekke brutaal vragen wie ze zijn en wat ze willen laten zien. Die 2x nationale barista kampioen gaf leuke shows met koffie mixen met andere drankjes. Mocht wat mooie koffie branden met een brander en dit meenemen, de professionele brander hielp mee en gaf tips voor thuis (heb zelf ook een brander). Mooie machines gezien, veel geproefd. Lekkerste espresso van de dag kwam uit de mypressi twist vreemd genoeg (ok, + een mahlkonig k30 :P ), al was het sowieso wat moeilijk om een espresso uit een nomale machine te vinden, want iedereen wilde wat speciaals laten zien. Heerlijk koffieijs (volle melk, tikkeltje zout, hmmm) bij illy gekregen.

Fotos ter impressie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

6
Proficiat Jeroen en Martijn(en alle helpende handen, natuurlijk)! Een zeer geslaagde beurs, volgens mij.

Ik ben zelf afgelopen zondag geweest en me er zeer vermaakt; clinic koffiemolen van Moniek Smit (leuk en leerzaam), masterclass Rob Berghmans (ronduit interessant), weer wat hele leuke, voor mij nieuwe en bestaande (koffie-)personen gesproken. Heeeeeel leuk!

Paul (en Anoushka) mocht je dit lezen houdt vol met het opschuimen. Of bel me voor een afspraak (als mijn kaartjes niet ergens achter een van de acht ritsen zijn verdwenen van Anouska's tas). Neem ik die van mij mee. Kan je gelijk testen. ;)

Adios Sanne
Leg nou nog een keer uit hoe je dat precies doet.....vervelen