Schoonmaken

1
Als je glazen koffie gerei gebruikt, hoe maak je dat dan schoon? Ik spoel altijd direct na gebruik goed af met heet water. Heb ooit gehoord dat het voor de koffie niet lekker is om zeepsop te gebruiken. (Zeep-resten verpesten de vetten in de koffie van je volgende bakkie.) Fabel of niet?

Maar op de een of andere manier, hoe goed ik hem ook omspoel, mijn glazen vacuümpot blijft toch altijd een beetje dof en vettig. En ik wil gewoon dat ie mooi glanst als ik hem weer in de kast zet!

Ideeën?
Laatst gewijzigd door paulkoffie op di 04 okt 2011, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: Schoonmaken

2
Ja, dat van die zeepresten heb ik ook wel eens gelezen. Maar anderzijds kan je van allerlei onzin op het internet lezen, dus op zich zegt het niets. Je zou ook kunnen denken: koffie oliën worden zeer snel ranzig, die gore smaak wil ik niet in mijn koffie ==> heel goed afwassen, mèt zeep.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Schoonmaken

3
Naar het land der fabelen verwijzen. :!:

Maak jij je kopjes maar een paar keer schoon met alleen water, dat ga je proeven. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.