Maler dilemma

1
Graag zou ik wat keuzeadvies willen hebben.

Ik ben aan het twijfelen tussen de Bezzera BB005 en de Quamar M80. Deze 2 liggen allebei rond de 270 euro.
Ik heb nog geen espressomachine maar wil liever met een goede maler beginnen.

Graag hoor ik jullie deskundigheid.

Re: Maler dilemma

2
Tommyknocker01 schreef:Ik ben aan het twijfelen tussen de Bezzera BB005
De goedkope BB005 wordt over het algemeen gezien als een prima instapper. Minder is niet aan te bevelen en daarna is er nog genoeg te upgraden.

Je kunt ook gaan voor een goede tweedehandse, netjes opgeknapte horecamaler. Ongeveer even duur of wat goedkoper zelfs, en veel beter maalsel.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
Ik heb zelf de quamar m80e en het is een prima maler :) Maar wat Fransg zegt is dat je voor jou budget ook voor een tweedehands maler kan gaan, dan krijg je een betere kwaliteitmaler maar dan voor de prijs van een tweedehandse. Waar je wel op moet letten is dat de schijven nog scherp zijn etc. Dus testen voordat je besluit te kopen.
ECM Manufacture Mechanika IV, Quamar M80E, coffeelab tamper, fancy atag stoomoven

8
Toch ben ik wat huiverig om meer dan 200 euro in een 2dehands maler te stoppen, waarschijnlijk door het gebrek aan kennis.

Voor een nieuwe wil ik dan maximaal 300 euro kwijt zijn. Het doel is om een goede espresso te zetten. Ik snap dat ik de zoveelste noob ben die dit vraag. Helaas is dit een vrij lastige wereld voor een nieuwkomer.