Brewtus 4

MartijnS
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 15:11

Brewtus 4

Berichtdoor MartijnS » di 05 jul 2011, 15:15

hallo allemaal,
ik heb een Expobar Brewtus IV aangeschaft en deze zal binnenkort wel arriveren. Nu is mijn vraag: wordt deze met 1 of 2 portafilters geleverd standaard in de doos? want soms zie je dat er 1 in de doos zit, maar bij andere bronnen zie je ook wel dat er 2 zijn (1kops en 2 kops). Het laatste heeft natuurlijk mijn voorkeur. Wie heeft er recentelijk ook een Brewtus IV gekocht en kan mij uitsluitsel geven?

Alvast bedankt!
Martijn

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Brewtus 4

Berichtdoor @3aan » di 05 jul 2011, 15:20

hallo allemaal,
ik heb een Expobar Brewtus IV aangeschaft en deze zal binnenkort wel arriveren. Nu is mijn vraag: wordt deze met 1 of 2 portafilters geleverd standaard in de doos? want soms zie je dat er 1 in de doos zit, maar bij andere bronnen zie je ook wel dat er 2 zijn (1kops en 2 kops). Het laatste heeft natuurlijk mijn voorkeur. Wie heeft er recentelijk ook een Brewtus IV gekocht en kan mij uitsluitsel geven?

Alvast bedankt!
Martijn
Vraag dat eens aan je leverancier !!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

hrichard
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 12:33

Re: Brewtus 4

Berichtdoor hrichard » di 05 jul 2011, 15:50

Euh ja, zoiets vraag je toch voordat je koopt? Kwestie van de winkel bellen..

Welkom op het forum verder.
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Brewtus 4

Berichtdoor Spironski » di 05 jul 2011, 16:10

Je leverancier lijkt me inderdaad degene die je het best kan helpen. Ik vermoed echter dat de machine af fabriek met twee portafilters wordt geleverd.

Nu kan ik je überhaupt aanraden om meteen een Naked pf erbij te kopen, daar leer je veel van en het is leuk. En dan ben je bovendien van je "probleem" af.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Brewtus 4

Berichtdoor @3aan » di 05 jul 2011, 17:07

Je leverancier lijkt me inderdaad degene die je het best kan helpen. Ik vermoed echter dat de machine af fabriek met twee portafilters wordt geleverd.

Nu kan ik je überhaupt aanraden om meteen een Naked pf erbij te kopen, daar leer je veel van en het is leuk. En dan ben je bovendien van je "probleem" af.
Het kan natuurlijk zo zijn dat er prijsvechters een PFje uit de doos halen en deze los willen slijten. :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

MartijnS
Berichten: 2
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 15:11

Re: Brewtus 4

Berichtdoor MartijnS » di 05 jul 2011, 18:23

Ja, ik kan het wel even vragen, maar ik kom daar toch van de week. Ik dacht misschien weet iemand dat meteen zo uit zijn hoofd. Ik heb elders begrepen dat het er 2 zijn, dus dat is mooi. Later zal er wel inderdaad een naked pf komen, maar eerst maar eens even oefenen.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Brewtus 4

Berichtdoor @3aan » di 05 jul 2011, 18:27

Ja, ik kan het wel even vragen, maar ik kom daar toch van de week. Ik dacht misschien weet iemand dat meteen zo uit zijn hoofd. Ik heb elders begrepen dat het er 2 zijn, dus dat is mooi. Later zal er wel inderdaad een naked pf komen, maar eerst maar eens even oefenen.
Die naked is juist om mee te oefenen, kan je zien wat je fout doet, daarna ga je met de gewone verder oefenen, en af en toe pak je de Bottomless er weer bij, om het zekere voor het onzekere met eigen ogen te aanschouwen.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s

Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie

Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Brewtus 4

Berichtdoor Spironski » di 05 jul 2011, 19:04

Wat Adriaan schrijft klopt, juist in het begin heb je veel aan de Naked.

Nu gebruik ik eigenlijk bijna altijd die pf, ik vind het een goed gezicht om die dikke blurp espresso er uit te zien komen, je kan makkelijker van filter wisselen en je hebt veel minder schoon te maken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “Semi-automaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten