Profitec 800

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Profitec 800

Berichtdoor mloes » za 26 nov 2022, 11:42

Ik heb ze er nu al in zitten maar het wordt weleens tijd voor nieuwe. Ze zijn me prima bevallen dus. Het zit denk ik nu al 3 jaar ofzo. Schaam schaam… ik ga t zaterdag eens bij van pommeren proberen. Maar op de site stonden ze niet.
Heel benieuwd hoe makkelijk je ze eruit krijgt straks!
Groepsring vervangen, heb nog geen nieuwe piston ringen kunnen krijgen. Van pommeren gaat kijken of ze de cafelat kunnen krijgen. De groepsring kwam er zo en heel makkelijk uit. Afbeelding
Afbeelding
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Profitec 800

Berichtdoor CafeSolo » za 26 nov 2022, 12:52

Groepsring vervangen, heb nog geen nieuwe piston ringen kunnen krijgen. Van pommeren gaat kijken of ze de cafelat kunnen krijgen. De groepsring kwam er zo en heel makkelijk uit.
Ik heb die van piston ringen van cafelat in mijn Londinium gestoken, maar na een paar dagen lekte hij van boven. Volgens mij sluiten ze niet 100% af.

mloes
Berichten: 199
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 22:42

Re: Profitec 800

Berichtdoor mloes » za 26 nov 2022, 13:54

Groepsring vervangen, heb nog geen nieuwe piston ringen kunnen krijgen. Van pommeren gaat kijken of ze de cafelat kunnen krijgen. De groepsring kwam er zo en heel makkelijk uit.
Ik heb die van piston ringen van cafelat in mijn Londinium gestoken, maar na een paar dagen lekte hij van boven. Volgens mij sluiten ze niet 100% af.
Hier geen last van heb ze er al een aantal jaar inzetten loopt super soepel nog en ook geen lekken. Van pommeren zei lekker laten zitten ;) maar die londinium zijn ook wel iets anders meen ik me te herinneren van m’n uitgebreide onderzoek destijds.
| Profitec Pro 800| niche zero|gaby master A | Genecafe

maurice1
Berichten: 347
Lid geworden op: za 13 aug 2022, 16:30

Re: Profitec 800

Berichtdoor maurice1 » za 26 nov 2022, 14:28

Het is nooit klaar hè? Ik besef me dat er met de molen weer stappen gezet kunnen worden. Maar voorlopig ga ik genieten van deze opstelling Afbeelding
Olympus met Mythos schijven lijkt me toch wel een knappe molen, wat zou je op het oog hebben als verbetering?
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13297
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Profitec 800

Berichtdoor bobbee » za 26 nov 2022, 15:04

Weinig te behalen qua maalsel. Enige wat ik niet zo fijn vond van de Olympus was het geluid en de retentie.
Verder uitstekende maler.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Profitec 800

Berichtdoor omeCo » za 26 nov 2022, 16:15

Het is nooit klaar hè? Ik besef me dat er met de molen weer stappen gezet kunnen worden. Maar voorlopig ga ik genieten van deze opstelling Afbeelding
Olympus met Mythos schijven lijkt me toch wel een knappe molen, wat zou je op het oog hebben als verbetering?
Niks eigenlijk. Ben super happy met m’n set. Maar ik dacht, als het gaat jeuken dan is het bij de Olympus. Niet onderbouwd verder, meer een verwachting.

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Profitec 800

Berichtdoor omeCo » za 26 nov 2022, 16:20

Weinig te behalen qua maalsel. Enige wat ik niet zo fijn vond van de Olympus was het geluid en de retentie.
Verder uitstekende maler.
Klopt, hij maakt een teringherrie. Aan de andere kant; dat duurt gemiddeld maar 4,5 sec voor 18 gram. Dus het gaat zo: hè wat een teringh… oh, alweer klaar.

Gebruikersavatar
Frup
Berichten: 544
Lid geworden op: ma 24 jul 2017, 09:49
Locatie: Joure

Re: Profitec 800

Berichtdoor Frup » za 26 nov 2022, 16:30

Als het bij van P niet lukt. Ik bestelde de ringen oor mijn 800 bij Avola: https://www.avola-coffeesystems.de/cafe ... ra/8140753
Je kan hier elk onderdeel op de tekening terugvinden en bestellen. De groene ring lekte bij mij, de Cafelat doet het goed.
https://www.avola-coffeesystems.de/prof ... pe/8081397
La Marzocco Linea Mini / Niche Zero
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

Gebruikersavatar
CafeSolo
Berichten: 98
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 10:26

Re: Profitec 800

Berichtdoor CafeSolo » za 26 nov 2022, 17:02

Als het bij van P niet lukt. Ik bestelde de ringen oor mijn 800 bij Avola: https://www.avola-coffeesystems.de/cafe ... ra/8140753
Je kan hier elk onderdeel op de tekening terugvinden en bestellen. De groene ring lekte bij mij, de Cafelat doet het goed.
https://www.avola-coffeesystems.de/prof ... pe/8081397
Bij Van Pommeren staan ze op de website (de standaard pistonringen)

https://www.vanpommeren.nl/profitec/Pro ... 0-per-stuk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15190
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Profitec 800

Berichtdoor fransg » za 26 nov 2022, 20:03

maar die londinium zijn ook wel iets anders meen ik me te herinneren van m’n uitgebreide onderzoek destijds.
Bedoel je dat de zuiger anders is? Volgens mij zijn de zetgroepen van binnen identiek alleen zitten ze anders aangesloten, op de ene machine als 'dipper' en in de Londinium als thermosifon.

En in de Londinium staat er mogelijk een hogere druk op de ringen dan in 'dipper' machines.

De nieuwe zuigerringen van Londinium, als je die bedoelt, zijn inderdaad wel anders dan alle andere.

Maar ik weet niet hoe lang geleden destijds je onderzoek was... kans dat die zuigerringen toen nog niet bestonden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron