Tamper en filterbakjes voor de Strega

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13299
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor bobbee » wo 04 feb 2015, 07:16

Deze bakjes gaat het om;

Deze geeft een gelijkmatige start van de extractie met de c-ripple tamper van reg barber:
Espresso Parts HQ 14g Ridgeless Style Double Portafilter Basket
EPMZ_107A
http://www.espressoparts.com/espresso-p ... ter-basket

Deze geeft een gelijkmatige start met een vlakke tamper. Met de c-ripple krijg ik een donut extractie.:
Espresso Parts HQ 14 Gram Double Portafilter Basket
epf_870n
http://www.espressoparts.com/catalogsea ... q=epf_870n

Even mailen met espressoparts over de verzendkosten. Deze kunnen omlaag, zo rond de 16 dollar. Als je aangeeft dat je regular airmail wilt en de risico's op je neemt komen ze heel netjes met een voorstel. (met dank aan Erik82 voor deze tip)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2914
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor Erik82 » wo 04 feb 2015, 07:17

Ik heb toen meteen 2 EP HQ14 filterbakjes besteld. Die dingen staan wereldwijd bekend als de beste filterbakjes voor de Strega en tevens ook ontzettend goed voor andere machines. Over de hele wereld worden ze heel veel gebruikt met zeer goede resultaten.

De EP HQ triple vond ik ook best een goed filterbakje net als hun douchescherm. Voor een bestelling van 4 filterbakjes en een douchscherm inclusief verzenden was ik minder kwijt dan 1 Reneka filterbakje.

Hier de links:
Double: http://www.espressoparts.com/parts/espr ... ter-basket
Triple: http://www.espressoparts.com/parts/espr ... ter-basket
Douchescherm: http://www.espressoparts.com/parts/espr ... oup-screen

Voor de rest zou je de site wat door moeten werken om te kijken of er verder nog leuke dingen tussen zitten.

Als je gaat bestellen wil ik nog wel 2 EP HQ14 filterbakjes. Ben ik voor de komende jaren klaar.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor Fr@nk » wo 04 feb 2015, 09:18

Bedankt voor de tips heren! Ik ga voor/in dit weekend een bestelling plaatsen, dan is er nog wat ruimte voor anderen om te reageren om samen te bestellen. Eric, om fouten mijnerzijds te voorkomen, wil je mij in een PB de link sturen van welk bakje je er 2 wilt hebben?

Voor andere geïnteresseerden, als jullie voor vrijdag einde van de middag een bericht hebben gestuurd met jullie wensen, zorg ik dat het deze kant op komt..

Ik zal er op jouw aanraden ook een triple-bakje en douchescherm bij bestellen. :D
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13299
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor bobbee » wo 04 feb 2015, 09:38

Je moet zorgen dat je onder de 20 euro blijft excl verzendkosten. Anders grote kans op inklaringskosten!!!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Erik82
Berichten: 2914
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor Erik82 » wo 04 feb 2015, 13:51

Ja. Dat zijn gewoon standaard 58mm-filterbakjes en werken ook heel goed voor een E-61.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor Fr@nk » wo 04 feb 2015, 14:16

Zoals Bobbee aangaf komen we inderdaad over de €22 euro, waarboven inklaringskosten en ook BTW moeten worden betaald. Wat betreft Inklaringskosten moet er rekening gehouden worden met €17,50. Het BTW-bedrag hangt af van de gespendeerde kosten.

Verzendkosten en inklaringskosten worden gedeeld door het aantal mensen dat ook materiaal van EP wenst te bestellen, dus hoe meer mensen des te goedkoper. Als we met 2 personen zijn lijkt het me goedkoper om het afzonderlijk van elkaar te bestellen zodat er geen btw en geen inklaringskosten over worden gerekend (mits je onder de €22 blijft).
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde

Erik82
Berichten: 2914
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor Erik82 » wo 04 feb 2015, 14:52

Mijn laatste bestelling bij EP was 51 dollar en ik heb nooit iets hoeven betalen.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor Fr@nk » wo 04 feb 2015, 15:13

Het zal steekproefsgewijs gaan maar PostNL en de douane geven het aan op hun website. Wat mij betreft kunnen we de gok nemen, maar dan weet je dat we die kosten er bij kunnen krijgen.

We wisselen nog wel even gegevens uit via PB dit weekend zodat ik t ook naar je huisadres kan sturen
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde

Erik82
Berichten: 2914
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor Erik82 » wo 04 feb 2015, 15:18

Van het weekend moet je niks geloven van wat ik zeg. Dat zit ik in Brugge op het Brugs Bierfestival :mrgreen: . Maandag ben ik weer terug/nuchter.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom 01 - 102mm blind burrs (pre-order), Pietro pro brewing, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6472
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Tamper en filterbakjes voor de Strega

Berichtdoor cremalover » wo 04 feb 2015, 15:34

Afbeelding

tampers zijn een ding om koffie mee aan te drukken.
Van heel weinig invloed op de smaak.


Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten