Re: Kafatec MC4

12
Suffriso schreef: di 20 jan 2026, 15:10 Net alles opgeteld: grinder 1.650$
transport 180$
btw en invoer 340 euro

Totaal1900 Euro

Toch nog goedkoper dan een tweedehands van ruim twee jaar oud die op kleinanzeigen te koop staat - 2.250 euro.
Netjes!

Maar heb je het al binnen gekregen dat je douane kosten al bekend zijn zou pas kunnen als je pakketje in Nederland is,.toch?
Lelit Bianca V3 - KafaTek MC6
Pre-order Bookoo Motto Omni80

15
Suffriso schreef: di 20 jan 2026, 15:38 Hij staat bij me thuis. Voor bezorging kreeg ik een mail van ups. Ik kon via ideal de inklaringskosten en btw betalen.
Wouw, dat is ongelofelijk snel gegaan.

Ik heb 'maanden' moeten wachten voor mijn KafaTek destijds 🥲

Heel veel plezier mee, laat ook weten hoe die bevalt!

16
robinfcb schreef: di 20 jan 2026, 15:46 Ik begrijp dat Kafatek een RDT flesje erbij levert, is die nodig vanwege statisch maalsel?
Is gewoon een standaard meegeleverde accessoire. Zit ook WDT bij.

Statistische lading lijkt relatief gezien aan de hoge kant naar ik zelf gebruik vooralsnog geen rdt en het stoort me niet.

17
Hk87 schreef: di 20 jan 2026, 16:16
robinfcb schreef: di 20 jan 2026, 15:46 Ik begrijp dat Kafatek een RDT flesje erbij levert, is die nodig vanwege statisch maalsel?

Statistische lading lijkt relatief gezien aan de hoge kant naar ik zelf gebruik vooralsnog geen rdt en het stoort me niet.
En is WDT nodig?
Espresso: Meticulous Espresso × etzMAX LM × Hedone Honne
Filter: Pietro Probrewing × Moccamaster Cup-One ☕

18
robinfcb schreef: di 20 jan 2026, 17:00
Hk87 schreef: di 20 jan 2026, 16:16

En is WDT nodig?
Doe ik zelf ook niet meer, ik ben geen goede voorbeeld misschien 😅

Naar horen zeggen vanuit de KafaTek Forum is de MC6 geen No-WDT grinder zoals Titus DRM.

Ik kan als je wil een keer langskomen als je het wilt uitproberen met je eigen bonen.

19
Suffriso schreef: di 20 jan 2026, 15:10 Net alles opgeteld: grinder 1.650$
transport 180$
btw en invoer 340 euro

Totaal1900 Euro

Toch nog goedkoper dan een tweedehands van ruim twee jaar oud die op kleinanzeigen te koop staat - 2.250 euro.
Had ik toch nog twee weken moeten wachten: de aanschafprijs + transport is door de lage dollar gezakt met 100 Euro ;)