https://dailycoffeenews.com/2022/04/21/ ... o-roaster/
Grote Aillo
1LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
Dank voor deze tip. Ik heb gisteren weer gebrand met de Quest en snuffel nu ook regelmatig, het is leuk en ik geloof dat ik het eea begin te ontwikkelen qua geur herkenning. Nu heb ik wat meer houvast met jouw tip en kan ik ergens op letten.Pti schreef:Wat ik in het artikel niet echt kan vinden is of de brander elke paar cycli geopend moet worden voor schoonmaakwerkzaamheden. Dat is met de kleinere wel het geval dacht ik en dat beperkt hem in zijn capaciteit.
Het uitblijven van een trier op zo'n kleine brander vind ik toch ook vreemd. Naast dat baristi graag aan knopjes en hendeltjes zitten met veel flair, ruiken branders graag aan de trier om indruk te maken op onwetende.
Natuurlijk kún je best zonder, maar als je een hele nieuwe koffie aan het branden bent is aroma een hele goeie indicator om te ruiken of de koffie ver genoeg in de ontwikkeling fase is. Zodra de scherpe azijnlucht vervangen wordt door een zoete weem is waardevolle info.