Re: Ponte Vecchio export in de revisie

13
Pti schreef:Goed bezig! Als je nog een bijbaantje zoekt ;);)
Misschien kan jij mij helpen? Weet jij iets wat ik tussen de boiler en voet van de machine zou kunnen plaatsen zodat er minder warmteoverdracht is?
Hier zie je de schroefjes die de boiler op de voet houden. (voor de schoonmaak.!) Ik vind de voet veel te warm worden en zou dat graag oplossen.
Ik heb nog een lap armaflex HT liggen dus de boiler ga ik ook nog verwarmen. Het spul ligt er toch maar. Was eigenlijk voor de strega maar nooit aan toe gekomen.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Bijlagen

15
bobbee schreef: vr 08 nov 2019, 16:54
Pti schreef:Goed bezig! Als je nog een bijbaantje zoekt ;);)
Misschien kan jij mij helpen? Weet jij iets wat ik tussen de boiler en voet van de machine zou kunnen plaatsen zodat er minder warmteoverdracht is?
Hier zie je de schroefjes die de boiler op de voet houden. (voor de schoonmaak.!)
20191028_100133.jpg
Ik vind de voet veel te warm worden en zou dat graag oplossen.
Ik heb nog een lap armaflex HT liggen dus de boiler ga ik ook nog verwarmen. Het spul ligt er toch maar. Was eigenlijk voor de strega maar nooit aan toe gekomen.
Teflon zou een mooi materiaal zijn om dat mee te doen. Goede isolator en hoge thermische stabiliteit. En misschien kun je het zelfs zelf plotteren?!

17
Zou voor isolatie boiler voor de zekerheid even bij Adriaan checken. Hij heeft dat een keer gedaan op een Export wat jaartjes terug. Is topic van. Staat me iets van bij dat hij er niet tevreden over was. Maar weet niet meer precies hoe en wat.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs