Re: Melkschuim probleem: Schuim, maar giet alleen maar melk

13
Als je latte art kunt schenken is het schuim precies goed. Micrifoam is op smaak perfect. Niet te dik niet te dun. Een hartje bijvoorbeeld gaat dan ook praktisch vanzelf.

Tot 65c graden komt de lactose in de melk vrij en krijgt de melkschuim een iets zoetige smaak. Stoom te lang door en de lactose zal karameliseren. Op het moment dat je de zoete lucht in de neus krijgt ben je meestal te laat.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

15
gilleko B. schreef: zo 29 mar 2020, 17:52 Zeker en vast. Het vormpje op zich leidt zeker niet tot smaakverbetering, maar qua presentatie wordt het gewaardeerd. Tis bovendien leuk om te zien.

Daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Tis een psychologisch effect natuurlijk, maar ik geniet zelf ook meer van een koffie waarvan het vormpje goed gelukt is. Dan wil ik geloven dat hij daarom ook lekkerder is, dus dan is het zo!
dus...

16
Keyser schreef:
@3aan schreef:Bij mij aan de kar krijg je een Cappuccino, beslist geen Latte-art < wordt je koffie niet beter van, wel lauwer.
Afbeelding
Tussen een latte en een cappuccino zit natuurlijk wel smaakverschil. Los van de looks.

Maar waar sta je normaal met je kar? Dan kom ik in betere tijden een vormloze melkdrank bij je halen
Afbeelding
Op rommelmarkten die meestal tijdens een feestweek van een dorp wordt georganiseerd, daarnaast steeds vaker bij kleine feestjes van bedrijven en ook particulieren, maar dat zal nog heel lang duren voordat dit weer op gang gaat komen, ik hoef geen aanspraak te maken wegens gederfde inkomsten.
Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.