Re: Oeps, rijkelijk te laat

12
Ik heb compleet niets met pennen. Vind het ook bijzonder hoe de mens blijkbaar passie kan vinden in mogelijk bijna alles wat bestaat. Een ander zou het vreemd vinden waarom er bij mij thuis zoveel koffiespullen staan. Maar ik heb zojuist 6 minuten met volle aandacht, genietend, geluisterd naar een verhaal over notabene pennen. Ik herken Frans helemaal terug in hoe hij hier schrijft. Hij weet het zo te duiden dat je het begrijpt, herkent, mee voelt. Gepaard met grappige associaties/vergelijkingen. Mooi!

13
Juist, was deze video, bedankt om die hier nog eens te plaatsen.
Ik beschouw me niet als een verzamelaar. Wel liefhebber van die mooie schrijfinstrumenten. Mijn pennen met hun bepaalde penpunten hebben een bepaalde functie voor mij en zijn gevuld met een bepaalde kleur inkt qua functie/mijn gemoed.
Het verhaal achter het merk is bij deze wel belangrijk voor mij. Ik heb minder interesse in een massafabrikant maar meer in de producten van een aantal gepassioneerde indoviduen

19
De B. Cormorant schreef: do 24 jun 2021, 10:44
Ik kreeg kippenvel van dit te lezen. Bedankt voor het delen
ik ook. Ook wat Frans zegt over het verzamelen en het verliezen van een deel van de identiteit vind ik treffend. Ik heb geen grote verzameling. Een stuk of tien. Een paar zijn binnen de familie doorgegeven, een paar heb ik van mijn vader gekregen en de rest kocht ik zelf. Ik probeer bewust geen grote collectie aan te leggen. Op een gegeven moment had ik acht basgitaren en begon het te knagen dat ik sommige zelden gebruikte. Toen ben ik terug gegaan naar vier en dat bracht rust.
Zo ook met de pennen. Ze hebben allemaal hun doel en plekje.
Enfin, ik dwaal af.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Eureka XL | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600