Re: Olympia Cremina back

12
Ik heb ook zo'n beige gedateerde versie.
Vind hem niet echt mooi maar toch heeft het charme van die tijd.
Als ik hem ga opgraden en in een nieuw jasje steek is het zeker ook mooi!]

In de klassieke auto-wereld is het ook altijd een discussie: origineel of aangepast!!!

13
ErikW schreef: za 13 nov 2021, 22:35 Ik heb ook zo'n beige gedateerde versie.

In de klassieke auto-wereld is het ook altijd een discussie: origineel of aangepast!!!
Heb je overal. Heeft ook met leeftijd te maken denk ik.Hoe ouder je wordt hoe meer je origineel waardeert.
Bij mij tenminste.

14
cremalover schreef: zo 14 nov 2021, 09:10

Heb je overal. Heeft ook met leeftijd te maken denk ik.Hoe ouder je wordt hoe meer je origineel waardeert.
Bij mij tenminste.
En toch weet ik zeker dat jouw Lambro er dadelijk eenmaal terug van de chroomboer en poedercoater fraaier uitziet dan in huidige vintage staat ;)

Voor mij is belangrijk dat gekozen kleuren, upgrades en accesoires etc passen bij de machine.

En van een kleur moet je ook blij worden. Je kijkt er immers dagelijks naar. Is deel van de fun voor mij.

Zo vond ik mijn eerste Robot in het groen lelijk. Mijn huidige in vintage blue met kersenhout tovert elke keer een glimlach op mijn gezicht.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

16
bvds schreef: zo 14 nov 2021, 10:33
cremalover schreef: zo 14 nov 2021, 09:10

Bij mij tenminste.
En toch weet ik zeker dat jouw Lambro er dadelijk eenmaal terug van de chroomboer en poedercoater fraaier uitziet dan in huidige vintage staat ;)

Voor mij is belangrijk dat gekozen kleuren, upgrades en accesoires etc passen bij de machine.

En van een kleur moet je ook blij worden. Je kijkt er immers dagelijks naar. Is deel van de fun voor mij.

Zo vond ik mijn eerste Robot in het groen lelijk. Mijn huidige in vintage blue met kersenhout tovert elke keer een glimlach op mijn gezicht.
Wordt een chroombom Bas.In dit geval had ik geen keus.Is verschil tussen patina en aftands.

17
we tigers schreef: zo 14 nov 2021, 11:12 Ik vind dat bruin wel wat hebben, maar een tijdje terug zag ik een babyblauwe Cremina en dat vond ik ook tof.
Ral code van je Robot opvragen en die kleur erop poedercoaten?
De Robot blijft lekker blauw. De Cremina wit of een oranje/rood tint. Niet te fel. Zoals gezegd vind ik mijn tamperkleur erg mooi. Dit zit tussen rood en oranje in. RAL 2001. Zeg maar burnt orange. Koper rood RAL 8004 vind ik ook mooi. Dat zijn beiden mooie vintage kleuren vind ik. Maar wit is ook nog steed een hele serieuze optie. Lekker clean. Wordt vervolgd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

18
Het slagvolume is trouwens best groot. Ik trek er met een single pull zo'n 35 gram uit. Met de Pavoni en Elektra red ik dat niet zonder Fellini. Niet gek voor zo'n klein groepje.

19
Fijn dat het gelukt is :) :thumbsup:
Wacht maar nog even met de verf totdat je jouw nieuwe maler hebt ... ;)
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::